Sommige mensen worden liever neutraal aangesproken. Zij willen niet worden aangesproken met 'meneer' of 'mevrouw'. "Ik krijg nu brieven met 'mevrouw' maar ik wil liever neutraal worden aangesproken met alleen mijn naam. Kan deze optie worden toegevoegd?" vroeg Samen-lid HBoekestijn. We waren benieuwd of meer klanten van Zilveren Kruis die wens hebben.
De meeste mensen zeggen dat ze zelf de aanspreekvorm niet willen veranderen
Vooral omdat het aanpassen voor hen niet van toepassing is. In de reacties zien we dat verzekerden een keuze prima vinden. "Voor mijzelf voel ik geen noodzaak om de aanspreektitel te kunnen wijzigen, maar desalniettemin lijkt het me wel heel zinvol om die mogelijkheid wel aan te bieden."
Sinds kort kun je aangeven of we jou met meneer of mevrouw mogen aanspreken
Wanneer je dit wil veranderen, kun je contact zoeken met onze klantenservice. Een neutrale aanspreekvorm is helaas niet mogelijk. In onze systemen kunnen we dat technisch (nog) niet inregelen.
Een greep uit de reacties op Samen
De vraag werd door klanten op verschillende manier gelezen. Zo werd er bijvoorbeeld ingegaan op man, vrouw of neutraal. Maar ook was er aandacht voor het aangesproken worden met je voornaam.
Reesink reageerde: "Voor mijzelf is het geen noodzaak maar zeker handig omdat sommige (erg) veel waarde hechten aan de aanspreekvorm."
Ninn liet weten: "Ik vind aanspreken met mijn voornaam wel prettig. Het geeft net dat persoonlijke tintje, vind ik."