Als je onze klantenservice belt met een vraag, komt er soms veel informatie over je heen. "Is het niet mogelijk om hiervan een gespreksverslag te krijgen?" vroeg Handewijs. "Dan kan je het antwoord nog eens rustig nalezen." We waren benieuwd of meer klanten van Zilveren Kruis die wens hebben.
Vrijwel iedereen is enthousiast
Een samenvatting van je telefoongesprek is, volgens jullie, vooral handig in 3 situaties:
- Om het mee te nemen naar je zorgverlener
- Wanneer door emotie niet alles tot je doordringt
- Als je informatie en afspraken zwart op wit wilt hebben
Alle reden voor ons om te gaan onderzoeken hoe we dit kunnen aanbieden.
Een greep uit jullie reacties
Ndbakker ziet het al helemaal voor zich: "Ik vind het een goed idee, zowel voor klant als organisatie. Het hoeft geen heel verhaal te worden. De vraag bovenaan, die gecheckt is met de klant. Puntsgewijs de antwoorden en afspraak. En de mogelijkheid om te reageren bij onduidelijkheden."
"Je zou degene met wie je belt ook kunnen laten vragen: 'Zou u van dit gesprek een schriftelijk bewijs willen ontvangen?' Dan kunnen klanten zelf bepalen of het zinvol is of niet," gaf Renske54 als tip.
Het levendige gesprek roept ook vragen op. Bijvoorbeeld bij Hss: "Ik vraag me af hoe het privacy-technisch geregeld is. Want als je een samenvatting van een telefoongesprek wilt aanbieden, betekent dat ook dat je van elk gesprek een opname moet maken. Daar moet aan het begin van elk gesprek toestemming voor worden gevraagd. En wanneer die toestemming verleend wordt, wat gebeurt er dan met die opnames? Hoe lang blijven die bewaard?"