Communicatie beëindiging collectiviteit

Voormalig community-lid

Wat is het idee?

Wij hebben een brief ontvangen dat de samenwerking met de werkgever wordt beeindigd en dat de korting op de premie daarom komt te vervallen.

ZK bedoelt dat de samenwerking met een  thuiszorgorganisatie is beëindigd komt de korting op de premie te vervallen. Wellicht toch even wat zorgvuldiger communiceren, om heel veel onnodig telefoonverkeer te voorkomen.

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Jasper gaf de volgende reactie:

Ik heb een update met betrekking tot jouw verbeteridee. Nadat ik jouw bericht zag, heb ik mijn collega's ingeschakeld die verantwoordelijk zijn voor de brief. In het systeem waarin de brieven worden gemaakt staan twee soorten brieven, een brief waarin staat dat wij het collectief beëindigen en een brief waarin staat dat de werkgever deze keuze heeft gemaakt. 

In het systeem is geen rekening gehouden met dat er naast werknemers mogelijk ook leden kunnen zijn van een collectief. Hier is het in jouw geval misgegaan. Ik vind het vervelend dat dit voor verwarring heeft gezorgd en begrijp het dan ook volledig dat je dit signaal aan ons hebt gestuurd. 

In januari hebben mijn collega's een evaluatie en zij nemen dit probleem dan mee. De brief zal dan worden aangepast of de keuzes moeten worden uitgebreid. Voor nu wijzig ik de status van jouw idee naar  Ter beoordeling. Na de evaluatie in januari zal ik dan nog een korte update geven over wat er uiteindelijk is besloten. 

  • U doelt op die 5% korting, die leden van een thuiszorgorganisatie konden ontvangen? 

    Kennelijk beschikt ZK slechts over één soort standaardbrief, op het moment dat een collectief contract ontbonden wordt. Ik denk ook dat het mogelijk zou moeten zijn om het onderscheid te maken tussen een werkgevers-collectiefcontract en andersoortige collectieven. Volgens mij zijn deze 2 typen te onderscheiden dmv het kortingspercentage. Werkgevers-collectieven hebben meestal een korting van minimaal 7,5%. Andersoortige collectieven hebben bijna altijd slechts 5 % korting.

    PS het is een behoorlijke schadepost als deze korting vervalt. Ik ben van mening dat ZK voor de bepaling van de jaarlijkse verhoging hiermee rekening zou moeten houden.

  • Goedemiddag

    Wat leuk dat je ons weer opzoekt met een idee. Ik kan mij voorstellen dat je dit onduidelijk vindt. Zoals je misschien ziet heb ik jouw topic omgezet naar een idee.

    Jouw signaal is duidelijk dus ik heb nu geen vragen aan jou. Als ik het namelijk goed begrijp worden er in de brief begrippen gebruikt die niet kloppen wat vervolgens weer extra telefoonverkeer zou kunnen opleveren. Ik geef jouw signaal door aan mijn collega's die de brief hebben opgesteld. Wanneer ik nieuws van hen heb, koppel ik het hier aan jou terug.

    Groet,

    Jasper

  • Goedemiddag

    Ik heb een update met betrekking tot jouw verbeteridee. Nadat ik jouw bericht zag, heb ik mijn collega's ingeschakeld die verantwoordelijk zijn voor de brief. In het systeem waarin de brieven worden gemaakt staan twee soorten brieven, een brief waarin staat dat wij het collectief beëindigen en een brief waarin staat dat de werkgever deze keuze heeft gemaakt. 

    In het systeem is geen rekening gehouden met dat er naast werknemers mogelijk ook leden kunnen zijn van een collectief. Hier is het in jouw geval misgegaan. Ik vind het vervelend dat dit voor verwarring heeft gezorgd en begrijp het dan ook volledig dat je dit signaal aan ons hebt gestuurd. 

    In januari hebben mijn collega's een evaluatie en zij nemen dit probleem dan mee. De brief zal dan worden aangepast of de keuzes moeten worden uitgebreid. Voor nu wijzig ik de status van jouw idee naar  Ter beoordeling. Na de evaluatie in januari zal ik dan nog een korte update geven over wat er uiteindelijk is besloten. 

    Groet, 

    Jasper