Verbeter de communicatie tussen zilveren kruis en de apotheek, zonder de patiënt steeds bij een probleem van het kastje naar de muur te sturen.

Wat is het idee?

Overbodige reclame kosten om klanten te trekken weglaten en al deze kosten te besparen en ten goede laten komen om de zorgkosten te verlagen. 

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Je vindt dat Zilveren Kruis een ander medicijnbeleid zou moeten hanteren om klanten meer tevreden te houden. En dat je wil dat er liever daar geld naartoe gaat dan dat we reclame maken. We hebben de wens voor een ander medicijnbeleid eerder op Samen besproken. En ook uitgelegd waarom wij bepaalde keuzes maken. Je leest dit hier: https://samen.zilverenkruis.nl/ideeen/besproken/i/besproken_ideeen/ander-merk-medicijnen-is-een-bedrijfskundige-benadering-of-het-belang-van-de-patient-maatgevend

  • Hoi eho,

    Dank voor het delen van jouw wens!

    Ik lees verschillende dingen: iets over reclamekosten besparen, maar ook iets in de titel over van het kastje naar de muur gestuurd worden tussen ons en de apotheek. Kun je mij iets meer vertellen over waar je tegenaan loopt? En wat je graag wil veranderen?

  • Offline als antwoord op Sophie - Zilveren Kruis

    Hallo Sophie, waar ik tegen aan loop is het volgende. Sinds 1987 gebruik ik het vezel middel Metamucil tege obstipatie. Er zijn nu al voor de tweede keer een alternatief middel voorgesteld, welke ik geprobeerd heb, maar met 2á 3 dagen de obstipatie hevig terug komt. De apotheker zegt dat het door de huisarts als chronisch gekenmerkt moest worden, wat zij dan ook gedaan heeft, maar dat de apotheker daar ook niet in meeging, omdat zilveren kruis dit bepaald heeft, door een bepaalde code of iets dergelijks. Het gaat dan over de kosten. Zodoende mijn ergenis,  dat Zilveren kruis heel veel geld uitgeeft aan reclame, om klanten te trekken, die toch al jaarlijks "hoppen " van de ene verzekering naar de andere. Elk jaar voor het personeel stressen e.d. Ik zou zeggen, hou dat geld binnen boord en regel de zaken op patiënt niveau. Zilveren Kruis veel geld bespaart, premie omlaag (waardoor de klanten vanzelf komen) en een blije patiënt/klant. 

  • Offline als antwoord op eho

    Hallo Eho,

    Dank voor je toelichting.

    Vervelend dat je het gevoel hebt van het kastje naar de muur gestuurd te worden voor je medicijn. Als je wil dat een van mijn collega’s eens met je meekijkt en uitleg geeft over jouw situatie, dan hoor ik graag van je. Dan zorg ik dat iemand contact met je opneemt. (Omdat dat over persoonlijke gegevens gaat, doen we dat niet hier op Samen).

    Verder lees ik vooral dat je vindt dat Zilveren Kruis een ander medicijnbeleid zou moeten hanteren om klanten meer tevreden te houden. En dat je wil dat er liever daar geld naartoe gaat dan dat we reclame maken. We hebben de wens voor een ander medicijnbeleid eerder op Samen besproken. En ook uitgelegd waarom wij bepaalde keuzes maken. Je leest dit hier: https://samen.zilverenkruis.nl/wensen/terugkoppeling/i/wensen-met-een-terugkoppeling/ander-merk-medicijnen-is-een-bedrijfskundige-benadering-of-het-belang-van-de-patient-maatgevend