commerciele huisarts

Voormalig community-lid

Wat is het idee?

Nieuw idee. Een huisarts waar je per consult betaald en die je wel ziet.

oplossing voor het absurde systeem dat ik  op de dag dat ik een huisarts wil spreken om 0800 's ochtends aan de lijn moet hangen en dan een assistente moet overtuigen dat ik echt wel ziek genoeg ben voor een arts.

Ik ben inmiddels zover dat ik rustig 50 euro neer leg voor een echt goed consult bij een huisarts.

Dit idee is gesloten
  • Hoi Wijnands,

    Bedankt voor de uitleg. Als je er niet uitkomt met je huisarts, kan onze zorgcoach voor je kijken of er bij jou in de buurt plek is bij een andere huisarts. Daar kan je dan zelf contact mee opnemen om je in te laten schrijven. Je kan onze zorgcoach op werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur bellen op 071 364 02 80. In bepaalde woonplaatsen is er een tekort aan huisartsen. Daardoor kan het lastiger zijn om een huisarts te vinden.

    Even terug naar je idee: ik heb het gevoel dat dit idee vooral voortkomt uit onvrede over de situatie bij jouw huisarts. Wil je het probleem met jouw huisarts bij ons aankaarten? Of is een commerciële huisarts echt de oplossing voor jou? En wat verwacht je hierin van ons?

  • Voormalig community-lid
    Voormalig community-lid als antwoord op Jasper - Zilveren Kruis

    ik verwacht eigenlijk van jullie dat jullie het idee serieus nemen en misschien 's bij een overleg met de relevante partijen laten vallen. Ik denk namelijk dat er echt ruimte is voor modernisering van dit systeem. Veel buitenlanders die hier komen voor werk worstelen echt met ons systeem. Verder  heb je huisartsen (helaas door ons systeem) ook wel 's nodig voor dingen die echt een paar dagen kunnen wachten zoals bijvoorbeeld dermatolgische problemen of een verwijzing voor iets wat niet accuut is. Moet je daar dan echt opd e dag zelf om 0800 aan de lijn hangen in de hoop dat je een afspraak kan maken? Kom zeg, het is 2021, je kan alles online regelen!

    ik zal die coach nogmaals bellen, de laatste keer gaven ze aan hierbij niet te kunnen helpen

  • Voormalig community-lid
    Voormalig community-lid als antwoord op Jasper - Zilveren Kruis

    De Nederlandse huisartsenclub luistert helemaal niet naar burgers en de politiek ook niet dus ja, dan maar via een verzekeraar

  • Ik wil je idee graag meenemen in het gesprek met mijn collega’s. Het is daar op dit moment alleen nog niet duidelijk genoeg voor. Je wil een modernisering van het huisartsensysteem. Wat bedoel je daar precies mee? Of eigenlijk: hoe zou het er in de ideale situatie uit moeten zien?

    Een van de situaties die je hebt benoemd is dat je lang met de assistente moet spreken om terecht te kunnen. Welke situaties moeten er nog meer worden veranderd?