Geen wachttijd kilometervergoeding voor levensreddende therapie

Voormalig community-lid

Wat is het idee?

IK heb plotseling een ernstige manie gekregen waardoor ik veel verslavende medicatie kreeg voorgeschreven om het rustig en veilig te houden voor mij en mijn vriendin.

Nu ben ik herstellende en wil ik daar graag vanaf het beperkt mijn leven enorm. |
Aangezien de dosering dermate hoog is heb ik weinig vertrouwen in een reguliere verslavingsarts. 
Ik ben ik contact gekomen met een gespecialiseerde verslavingsarts in mediatie in Alphen aan de Rhijn, zo'n 40 kilometer rijden. Hij had als alternatief beeldbellen maar door mijn adhd ben ik snel afgeleid en beeldbellen komt de behandeling niet te goede, terwijl dit levensreddend is.

Mijn partner wilt mij brengen per auto echter aangezien wij beide leven van een uitkering is het niet mogelijk wekelijks de benzine te betalen. 

Er bestaat een regeling voor zulke situaties echter daarmee moet je het al een jaar van te voren opgeven, wat duidelijk niet het geval is.

Mijn wens is dat de bestaande regeling van 1 jaar wachttijd vervalt en dat ik aanspraak kan maken op de kilometervergoeding.

Fysiek contact met mijn arts heeft een enorme meerwaarde in het behandelproces van het afbouwen van deze zware middelen.

Deze therapie is werkelijk waar levensreddend. 

Dit idee is gesloten

Dit idee is gesloten. Voor vragen over je eigen verzekering kunnen mijn collega’s van onze klantenservice je verder helpen. Kijk op zk.nl/contact.

meer dan 1 jaar geleden
  • Goedemorgen,

    Wat een ontzettend vervelende situatie zit je in. Goed dat je ons opzoekt om deze wens te delen.

    Je wil graag een gespecialiseerde verslavingsarts bezoeken in Alphen aan de Rijn. Daarbij geef je aan dat er voor jouw situatie een regeling is maar dat daar een wachttijd voor geldt. Je wil dat de wachttijd komt te vervallen.

    Op deze plek op Samen bespreken we wensen voor verbeteringen in de toekomst. Als ik jouw bericht lees, wil je graag zo snel mogelijk een oplossing of duidelijkheid voor jouw situatie. Daar kan ik je hier niet mee helpen. Ik wil je aanraden om even contact te zoeken met onze klantenservice. Je vindt de verschillende contactmogelijkheden op www.zk.nl/contact. Mijn collega's kunnen je uitleggen wat er wel en niet mogelijk is vanuit de zorgverzekering.