Medische acceptatie voor bestaande klanten verwijderen/versoepelen.

Wat is het idee?

Al heel lang zit ik bij Zilveren Kruis, langer dan ik mij kan herinneren (minstens 20 jaar maar waarschijnlijk al 30 jaar), al die tijd aanvullend tand 2 gehad (tot max 500,- en nog nooit opgemaakt). Nu wil ik naar aanvulland tand 3 of 4 in 2023 want ik krijg een wortelkanaalbehandeling en daarnaast wil ik gewoon naar de mondhygienist kunnen en eventuele onverwachte kosten willen dekken. Nu word ik geweigerd door de vragenlijst omdat ik een wortelkanaalbehandeling krijg. Dit zal resulteren dat ik jullie uiteindelijk ga verlaten, zonde. Want als jullie nu het risico nemen om 1 jaar op mij quite te spelen of licht verlies te draaien, behoud je mij waarschijnlijk gewoon voor nog eens 30 jaar. Daarnaast moet je ook niet vergeten dat jullie op zijn minst ruim 20 jaar al winst op mij maken, dus vind ik het werkelijk belachelijk dat ik een medische acceptatie moet invullen voor een hogere verzekering en helemaal dat die word afgewezen op een overzienbare behandeling (er zijn vele duurdere tandartsbehandelingen dan een wortelkanaalbehandeling).

Dit idee is gesloten

Dit idee is gesloten. Wil je opnieuw over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw idee.

  • Goedemiddag Zilver,

    Welkom op Samen! Fijn dat je als trouwe klant hier een idee met ons deelt, maar wel vervelend om te lezen dat je geweigerd bent voor onze hogere tandartsverzekering.

    Als ik je goed begrijp wil je dat klanten die al lange tijd een tandartsverzekering hebben, makkelijker geaccepteerd worden voor een hogere tandartsverzekering vooral als ze in de eerdere jaren weinig kosten gemaakt hebben. Ik ben wel benieuwd hoe je dit ziet. Wil je dan dat mensen die al jaren een lagere tandartsverzekering hebben zonder voorwaarden mogen ophogen? Of dat voor hen andere voorwaarden gelden?

    Nog even voor de zekerheid: op Samen gaan we in gesprek over ideeën om in de toekomst onze verzekering en service te verbeteren. Voor 2023 staan de voorwaarden al vast, dus ik ben bang dat een eventuele aanpassing niet direct iets voor jou zal betekenen.   

  • Offline als antwoord op Halco - Zilveren Kruis

    Dank je wel voor jouw snelle reactie. Ik neem aan dat de medische acceptatie er is zodat mensen geen misbruik maken van jullie. Iemand die al jaren bij jullie zit (3, 5, 10, etc) is overduidelijk niet iemand die even verhoogd omdat het uitkomt en dan weggaat. Wanneer ga je een hoge verzekering aan? Als je verwacht dat je hoge kosten gaat hebben, dit kan zijn omdat je weet dat die er gaan komen of omdat je vanwege jouw leeftijd die kosten verwacht. Iemand die jong en gezond is gaat niet aanvullend tand 4 nemen, de kans dat die persoon meer dan 3-4 keer per jaar naar de tandarts moet is heel laag. Aangezien mensen die al jaren bij jullie zitten (kies zelf maar wat je voldoende vindt), zie ik het probleem niet om die mensen dan te helpen met hun (tijdelijke) kosten. Aangezien het klanten zijn en hoogstwaarschijnlijk zullen blijven. 
    Nogmaals je verliest mij nu als klant om een paar honderd euro max. Terwijl je makkelijk nog eens 20 jaar mij als klant kan hebben. Reken maar de marge van winst voor jullie per jaar voor 20 jaar en daar komt bovenop goede mond op mond reclame. Nu verlies je dus al die inkomsten en die reclame, sterker nog het veranderd in negatieve reclame. Dit allemaal vanwege een vragenlijst die geheel automatisch word gekeurd, totaal geen maatwerk. 
    Ik zou zeggen geen voorwaarden vanaf bepaalde aantal jaren, wat minder jaren bijv. max. verwachte kosten 750,- ofzo. Vul zelf maar in, maar ik denk dat jullie hier heel makkelijk veel klanten kunnen behouden door even op de korte termijn geen maximale winst te maken.

  • Offline als antwoord op Zilver

    Dank voor je aanvulling Zilver, ik lees volgens mij meerdere dingen. Je wil dat klanten na een bepaald aantal jaren zonder voorwaarden geaccepteerd worden voor een hogere tandartsverzekering. De maximale vergoeding van deze hogere tandartsverzekering hangt dan af van het aantal verzekerde jaren. Vat ik het zo goed samen?

    Daarnaast heb je moeite met de geautomatiseerde vragenlijst die geen maatwerk is. Kan je dit verder toelichten? Wat zou je verwachten als je denkt aan een maatwerk vragenlijst?

  • Offline als antwoord op Halco - Zilveren Kruis

    Ik zit nu jullie werk voor jullie te doen, dat gaan we niet doen. Na 20 jaar ben ik als vuil behandeld, ik had een keer jullie nodig maar dat vonden jullie teveel. 250 euro om precies te zijn, na 20 jaar lang voldoende winst op mij te hebben gemaakt was 250 euro voor jullie de druppel. Werkelijk belachelijk, dat noemt zich een zorgverzekeraar. Misschien als die directeuren eens wat minder vergoedingen aanemen, dan verlies je geen klanten op deze belachelijke wijze. 20 jaar he, betekent helemaal niks voor jullie. Ben gewoon een nummer, nu wil je ook nog dat ik je marketingstrategie uitwerk voor klantbehoud? grapjas. Fijne avond nog.