Patienteninformatie

Wat is het idee?

Ik ben werkzaam in de oogheelkunde.

en nu is bij ons de wachtlijst (soms) korter dan elders in Nederland. 

hierdoor verwijzen artsen van ver buiten de regio soms naar ons.

vandaag trof ik een patiënt welke afhankelijk is van vervoer door externen, op leeftijd is en door een waarnemend of beginnend huisarts ( ik weet het niet meer) naar ons verwezen is omdat het ziekenhuis op 30 min afstand 5 maanden wachttijd heeft.

patent heeft niet nagedacht en dacht, dat is mooi snel aan de beurt, echter volgt er hier een ingreep, met na controles etc.

nog maar te zwijgen over evt controles mocht er een complicatie optreden.

alles begint natuurlijk bij de huisarts/ welke hier evt ook al over kan nadenken ( de logistieke kant van het verhaal)  echter zou er in jullie nieuwsbrief hierop ingegaan kunnen worden?

bijvoorbeeld een let op: 

als je een onderzoek nodig hebt is het onderzoek tegenwoordig 50% van de gevallen niet meer op dezelfde dag als de uitslag... ( dus 2x op en neer) 

mijn eigen Mammo's zijn ook niet op de dag avn de uitslag ( en de mammo duurt maar 10 min...) 

of

als je een onderzoek laat uitvoeren en geopereerd moet worden: in ons geval betekent het minstens in totaal 6 ritjes ( bij complicaties loopt dat aantal snel op) 

ik hoop dat patiënten bewust worden dat 5 maanden wachten voor dicht bij huis zorg te kunnen ontvangen welke planbaar is ( geen spoed) dat de patiënten dat vaker gaan overwegen.

Dit idee is gesloten
  • Hoi S.Visser,

    Welkom op Samen!

    Mooi om te zien dat je vanuit je functie in de oogheelkunde meedenkt met je patiënten en dit bij ons aankaart.

    Volgens mij heb ik jouw idee helder: je wil dat wij aan onze klanten uitleggen dat mensen niet alleen naar de wachttijd bij een zorgverlener moeten kijken. Maar ook rekening moeten houden met de reistijd voor uitslagen, controles en eventuele vervolgbehandelingen.

    Het ik jouw suggestie dan zo goed begrepen?