In deze stap kunnen Samen gebruikers met elkaar in gesprek over het idee. Je mening geven, aanvullen uiten, etc.
Studenten worden steevast vergeten in de samenleving en zo ook bij Zilveren Kruis. Voor een ideale buitenlandervaring moet je dus voorlopig nog niet bij Zilveren Kruis aankloppen. Die annuleren je verzekering gewoon zonder in adequate taal uit te leggen waarom, helemaal nadat ze je in de zomer bevestigd hebben, dat je niets zou moeten veranderen aan je verzekering.
Daarom lijkt me het volgende stappenplan een uitermate goed idee
1) Stel beleid op voor studenten, die in het buitenland gaan studeren en communiceer hierover aan de hand van een standaard e-mailnieuwsbrief of een online webpagina o.i.d.
2) Leg het in begrijpelijke taal uit wat er van je (als student) verwacht wordt zonder tegenstrijdigheden (i.e. niet eerst 'nee, je hoeft niets aan te passen' om daarna opeens een Wlz-verklaring te vereisen'). Tenslotte maak je (1) verzekeringen er anders alleen maar grijzer en stoffiger van voor studenten en (2) loop je het risico dat het niet begrepen wordt, omdat studenten hier doorgaans nog maar weinig ervaring mee opgedaan hebben
3) Accepteer documenten van DUO. Dit zijn overheidsdocumenten. Als je met DigiD in moet loggen, zou de erkenning van deze documenten niet te veel moeten zijn
4) Verzoek aan Zilveren Kruis om het hier binnen de branche over te hebben. Het bewustzijn is er niet, waardoor keer op keer studenten tegen dit soort problematiek aanlopen en hetzelfde taaie stappenplan moeten doorlopen. Luister hierbij naar studenten, die hier al tegenaan gelopen zijn.
5) Voorkom dat studenten (een kwetsbare groep in het buitenland met gelimiteerde inkomsten meestal) in de problemen komen en onverzekerd in het buitenland door het leven moeten of gezeik krijgen met bijvoorbeeld toeslagen. Ze hebben al genoeg om zich op te focussen (groepsprojecten, tentamens en hun administratie in een hele andere taal op orde krijgen). Maak het ze makkelijk en denk mee.
Hoi linnlinnp,
Je hebt een vervelende ervaring gehad met je verzekering toen je ging studeren in het buitenland. Daarom wil je graag dat de informatie aangepast wordt. Ik heb jouw idee besproken met mijn collega’s.
We bekijken de informatie over studeren in het buitenland op onze website opnieuw.
Door jouw feedback zagen we dat de informatie nog iets beter kan. Bijvoorbeeld door te kijken of we de situatie ‘studeren in het buitenland zonder daar te werken’ explicieter kunnen benoemen.
Ik begrijp dat jij een nare ervaring hebt gehad. In het gesprek met mijn collega’s hoorden we dat de meeste studenten een betere ervaring hebben hiermee. Daarom houden we het bij het aanpassen van de informatie op de website.
Ik hoop dat je wel een prettige studietijd in het buitenland hebt gehad.
Hartelijke groet,
Halco
-
Offline
Halco - Zilveren Kruis
0
-
Annuleren
-
vind ik leuk
-
Meer
-
Annuleren
Opmerking-
Offline
Halco - Zilveren Kruis
0
-
Annuleren
-
vind ik leuk
-
Meer
-
Annuleren
Onderliggend