Op welke manier wil jij met ons meedenken?

Luisteren naar de wensen van verzekerden en hen laten weten wat je met hun wensen doet. Daar draait de nieuwe wet verzekerdeninvloed om. Samen met  en andere collega’s kijk ik daarom naar hoe wij verzekerden invloed laten hebben, bijvoorbeeld over de manier waarop wij met klanten communiceren en over de afspraken die wij met zorgverleners maken.

Ik ben daarom benieuwd hoe jij met ons mee wilt denken.

Wil je graag jouw eigen (persoonlijke) ideeën delen en bespreken met ons?  Wil je meepraten over onderwerpen waar Zilveren Kruis mee bezig is? Of ben je vooral nieuwsgierig naar wat wij doen met jullie wensen?

Misschien zie jij nog wel hele andere mogelijkheden! Wij zijn erg benieuwd. Deel jouw ideeën hieronder in de reacties

Topantwoorden

Bovenliggend
  • He ,

    Wat een mooi voorbeeld hoe jullie informatie op verschillende manieren aanbieden. Zeker voor wat ingewikkeldere onderwerpen (en vraagstukken rondom een zorgverzekering zijn nu eenmaal soms ingewikkeld) is het belangrijk dat mensen die meepraten ook informatie kunnen krijgen op een manier die voor hen makkelijk is. Mijn ervaring in gesprekken met communityleden is dat veel mensen best veel snappen en ook willen snappen, maar dat het ligt aan hoe je de informatie aanbiedt. Beleidsstukken zijn dan niet de meest toegankelijke manier, een eenvoudigere tekst en bijv. een infograpic of filmpje is vaak makkelijker.

    Ook het bespreken van ervaringen kan een mooie vorm zijn. Zeker als verschillende verzekerden in een vergelijkbare situatie met elkaar in gesprek gaan, zie je dat deze ervaringen (die soms heel verschillend kunnen zijn) ons ook veel kunnen leren. Ik snap alleen nog niet helemaal waarom je dan veel meer mensen nodig hebt. Hoe zie jij dat?

    Ik lees dat je ook online bijeenkomsten interessant zou vinden. Zou dat voor jou altijd online zijn of bijvoorbeeld ook een fysieke bijeenkomst (als dat weer kan na corona)?

    Daarnaast ben ik ook benieuwd: ben jij iemand die graag meedenkt op bestaande onderwerpen (zoals de vragen die mijn collega Cynthia stelde over Mijn Zilveren Kruis) of die liever zelf een heel eigen idee bedenkt? Of misschien wel allebei?

Reageren
  • He ,

    Wat een mooi voorbeeld hoe jullie informatie op verschillende manieren aanbieden. Zeker voor wat ingewikkeldere onderwerpen (en vraagstukken rondom een zorgverzekering zijn nu eenmaal soms ingewikkeld) is het belangrijk dat mensen die meepraten ook informatie kunnen krijgen op een manier die voor hen makkelijk is. Mijn ervaring in gesprekken met communityleden is dat veel mensen best veel snappen en ook willen snappen, maar dat het ligt aan hoe je de informatie aanbiedt. Beleidsstukken zijn dan niet de meest toegankelijke manier, een eenvoudigere tekst en bijv. een infograpic of filmpje is vaak makkelijker.

    Ook het bespreken van ervaringen kan een mooie vorm zijn. Zeker als verschillende verzekerden in een vergelijkbare situatie met elkaar in gesprek gaan, zie je dat deze ervaringen (die soms heel verschillend kunnen zijn) ons ook veel kunnen leren. Ik snap alleen nog niet helemaal waarom je dan veel meer mensen nodig hebt. Hoe zie jij dat?

    Ik lees dat je ook online bijeenkomsten interessant zou vinden. Zou dat voor jou altijd online zijn of bijvoorbeeld ook een fysieke bijeenkomst (als dat weer kan na corona)?

    Daarnaast ben ik ook benieuwd: ben jij iemand die graag meedenkt op bestaande onderwerpen (zoals de vragen die mijn collega Cynthia stelde over Mijn Zilveren Kruis) of die liever zelf een heel eigen idee bedenkt? Of misschien wel allebei?

Onderliggend
Geen gegevens