Hoe begrijpelijk vind je de antwoorden van onze chatbot?

Heb je wel eens een vraag gesteld aan chatbot Ziv? Je vindt Ziv in onze app en in Mijn Zilveren Kruis. Ziv geeft direct antwoord op veel vragen. Bijvoorbeeld over vergoedingen, rekeningen betalen of gegevens wijzigen. Hieronder zie je een voorbeeld van een vraag die Ziv beantwoordt over de vergoeding voor fysiotherapie. Maar misschien heb je zelf ook al eens met Ziv gechat.

We willen graag meer weten over hoe begrijpelijk je chatbot Ziv vindt. Zodat we dit kunnen verbeteren als dat nodig is. We vinden het namelijk belangrijk dat iedereen de antwoorden van chatbot Ziv goed begrijpt. Vind je het antwoord dat Ziv geeft duidelijk genoeg? Wat doen we goed, en wat kunnen we beter doen?
We zijn benieuwd naar jouw ervaring en mening.

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    Beste Frans,

    Even meedenken?

    Ok, ik heb ik wel eens een vraag gesteld via jullie Chatbox.

    Ja, maar wel een hele tijd geleden.

    Maar dat beviel niet echt.

    Het suggereert van een antwoordt, maar vaak niet wat ik voor ogen had.

    Wil hierbij meteen in het kader van de contactmogelijkheden, even een zijstap maken.

    Jullie hebben o.a. ook een mogelijkheid om middels “WhatsApp” een vraag te kunnen stellen.

    Ik zou zeggen gelukkig maar, want buiten dat houdt het voor mij althans op (buiten het bellen)

    Want hoe komen jullie erbij om Facebook of (de omstreden) X te gebruiken.

    Net of iedereen dit gebruikt.

    Een in mijn ogen een hele slechte keuze.

    Dat jullie er alles aan doen om e-mail te verbannen mag duidelijk zijn.

    Maar toch, waarom is er de mogelijkheid niet aanwezig om “gewoon” een contactformulier te kunnen gebruiken.

    Voeg die keuze dan alleen toe binnen je (persoonlijke) account.

    Zeker voor een wat oudere doelgroep (zoals ik!) zou dit een uitkomst zijn.

    Ik zou zeggen Frans doe, daar ook eens wat aan, in het kader de klantenservice te bereiken.

    Over de Chatbox zelf, kan ik alleen positief melden, dat er bij de vraagstelling er ook bij staat “andere vraag”

    Maar nee, ik gebruik het dit door in het verleden zeer negatieve ervaringen, ook door andere bedrijven (moet dan veel moeite doen om iemand persoonlijk te contacten) bijna nooit.

    Frans ik begrijp best dat je dit medium wil verbeteren, maar kan jou helaas hierbij weinig input geven.

    Met vriendelijke groet,

    Ludo Bos

  • Offline als antwoord op Ludo

    goedemiddag  dank je wel voor jouw reactie op dit onderwerp. Ik zal dit doorgeven aan de collega's die dit als aandachtsgebied hebben. Fijne dag nog.

Opmerking Onderliggend
Geen gegevens