• Reacties 28 reacties
  • Abonnees 24 abonnees
  • Weergaven 119768 weergaven
  • Gebruikers 0 leden zijn hier

Ik kijk meestal eerst op de website, maar voor sommige vragen spreek ik liever met een medewerker

Je hebt een vraag over je verzekering of wilt iets regelen bij een bedrijf als Zilveren Kruis. Wat doe je dan? Ga je zelf online op onderzoek? Of neem je contact op met onze klantenservice?

Steeds meer mensen kijken eerst op de website. Maar in sommige situaties is het prettig om (ook) iemand van de klantenservice te spreken. Om iets wat je online zag bevestigd te krijgen bijvoorbeeld.

De manier waarop je antwoord zoekt – online of via de klantenservice – hangt ook af van hoe ongerust je bent. Voor de een is een vraag over zorg of geldzaken veel spannender dan voor de ander. Dat doet wat met hoe je geholpen wilt worden.

Hoe is dat voor jou?

Je begint meestal online. In welke situaties is dat meer dan genoeg? En wanneer spreek je toch liever iemand van onze klantenservice?

Bovenliggend
  • Ik volg momenteel een oncologisch behandeltraject in het Antoni van Leeuwenhoek een heb daarvoor zittend ziekenvervoer nodig.  Ik werd hiervoor verwezen naar de vervoerslijn.  De eerste twee ritten voor onderzoek werden (deels) vergoed, maar de volgende rit was voor een blaasoperatie. Vreemd genoeg werd dit niet vergoed! De website vermeld dat bestraling of chemo wel vergoed wordt. Hierover dan toch gebeld; zou de overheid zijn die dit bepaald.  Vervolgens moest ik een serie blaasspoelingen met BCG ondergaan en ook hier wordt vervoer niet vergoed omdat dit niet in de categorie bestraling of chemo zou zijn.  Omdat ik de logica hiervan niet kan inzien (en velen met mij trouwens), heb ik dit laten onderzoeken.  Pas toen bleek dat deze spoelingen onder de categorie immuuntherapie valt en dat wordt weer wel vergoed. 

    Hier is niets over te vinden op de website, en van klantenservice kreeg ik aanvankelijk de verkeerde informatie.  Dit is niet wat je wilt als je net de diagnose kanker hebt gekregen kan ik het zilveren Kruis en de Vervoerslijn verzekeren.  Hier valt nog wat te doen!  Tom.

  • Offline als antwoord op Reggestraat
    Beste Tom,
    Poe. Dat is heel vervelend om te lezen. Fouten zijn altijd vervelend, maar ik kan me voorstellen dat dit in uw situatie nog veel vervelender is. Met uw goedvinden deel ik deze informatie met mijn collega's die verantwoordelijk zijn voor de informatie op de website en ons kennis-systeem voor medewerkers, zodat zij kunnen voorkomen dat anderen een gelijke ervaring hebben. Veel sterkte gewenst. Ruud.
Reactie
  • Offline als antwoord op Reggestraat
    Beste Tom,
    Poe. Dat is heel vervelend om te lezen. Fouten zijn altijd vervelend, maar ik kan me voorstellen dat dit in uw situatie nog veel vervelender is. Met uw goedvinden deel ik deze informatie met mijn collega's die verantwoordelijk zijn voor de informatie op de website en ons kennis-systeem voor medewerkers, zodat zij kunnen voorkomen dat anderen een gelijke ervaring hebben. Veel sterkte gewenst. Ruud.
Onderliggend
Geen gegevens