• Reacties 12 reacties
  • Abonnees 19 abonnees
  • Weergaven 75054 weergaven
  • Gebruikers 0 leden zijn hier

Ik spreek meestal eerst met een medewerker, maar ik kijk soms ook op de website

Je hebt een vraag over je verzekering of wilt iets regelen bij een bedrijf als Zilveren Kruis. Wat doe je dan? Ga je zelf online op zoek? Of neem je contact op met onze klantenservice?

Een deel van onze klanten belt het liefst met de klantenservice. En soms kijken zij op de website. Maar wij weten nog niet altijd goed wat deze keuze bepaalt.

De manier waarop mensen antwoord zoeken – online of via de klantenservice – lijkt niet altijd te voorspellen door het type vraag. De keuze lijkt meer af te hangen van de situatie en persoonlijke voorkeur. Bijvoorbeeld: in hoeverre maakt iets je ongerust?

Hoe is dat voor jou?

Je kiest meestal voor contact met een medewerker om antwoord te krijgen op je vraag. Waarom vind je dat prettig? En in welke situaties zoek je het antwoord op de website?

Bovenliggend Reactie Onderliggend
  • Offline als antwoord op Antoinette Elzinga

    Hallo Antoinette. Fijn om te lezen dat je goede ervaring hebt met het bemenste klant contact: een correct en duidelijk antwoord. Dat is soms nog wel heel moeilijk door de complexiteit van zorgverzekeringen en de veranderingen waar we mee te maken hebben.

    Ik vraag me wel eens af of een robot op termijn niet vaker voor een direct en duidelijk antwoord kan zorgen dan een mens, omdat de robot geen moeite heeft met veranderingen en oneindig veel kennis op kan nemen. Kun je je voorstellen dat een super goede robot je op termijn te woord staat en je daar blij van wordt? Waarom?