Hero Image

Wanneer doe je extra moeite om een rekening te controleren?

Moet je nog eigen risico betalen, bijvoorbeeld na bezoek aan het ziekenhuis? Dan krijg je van ons bericht dat we een bedrag afschrijven. De ene keer lees je dat bericht en geloof je het wel. Een andere keer wil je misschien controleren waar de rekening vandaan komt en hoe die is opgebouwd. Beide is natuurlijk mogelijk. Wij willen beter begrijpen: in welke situatie is een kort bericht via mail of in de app voor jou voldoende?  

Wanneer doe je extra moeite om een rekening helemaal uit te pluizen? En hoe doe je dat? 

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Ik controleer niet vast of standaard, maar als ik ingelogd ben, kijk ik vaak wel even....en als het dan niet klopt of ik begrijp het niet neem ik contact op met Zilveren kruis, of de desbetreffende instantie.
    Maar dat laatste is niet altijd even makkelijk te doen - omdat niet elke zorgpersoon even aardig of netjes reageert op dit soort dingen... (of begripvol) en je moet toch vaak weer verder met deze mensen...

Opmerking
  • Ik controleer niet vast of standaard, maar als ik ingelogd ben, kijk ik vaak wel even....en als het dan niet klopt of ik begrijp het niet neem ik contact op met Zilveren kruis, of de desbetreffende instantie.
    Maar dat laatste is niet altijd even makkelijk te doen - omdat niet elke zorgpersoon even aardig of netjes reageert op dit soort dingen... (of begripvol) en je moet toch vaak weer verder met deze mensen...

Onderliggend
  • Het Zilveren Kruis verwijst naar de instantie die de declaratie ingedient heeft.
    En met een beetje pech, de instantie verwijst je dan naar de zorgverzekeraar....

    In dit geval ben ik in een confrontatie/ discussie gekomen met mijn toenmalige huisarts... die het heel onprofessioneel opgepakt heeft ( hij gaf toe dat ik gelijk had... maarrr en toen kwam er een heel verhaal waar ik niets mee kon... en toen ik dat aangaf, vond hij mij agressief.....toen ben ik van huisarts verandert). 

    Later kwam ik in een soortgelijke situatie, weer een assistente die een vraag van mij dat in het huisarts abonnement zit, had gedeclareerd als telefonisch huisartsconsult.
    Toen ik daar achteraan belde, werd dat weer een discussie...omdat ik als leek 'het toch niet weet' en de assistente had het zo begrepen/ gehoord van de praktijk dat het zo moest.....dussss, waar had ik het over???
    .....
    Om eerlijk te zijn heb ik toen verteld dat het volgens mij anders zat, gevraagd of ze even goed wilde nakijken......en heb de assistente een fijne dag verder gewenst.....en heb ik niet gecontroleerd of er wat mee gedaan is..... 
    En ik doe dat nog steeds niet echt...alleen in grote lijnen....en dingen die overduidelijk zijn....







  • Dat kan ik me voorstellen, . Ik begrijp dat je dat vooral ervaart bij andere (zorg)instanties? Mis je hierbij service van Zilveren Kruis?