Hero Image

Iemand helpen met het begrijpen van informatie
Misschien zag je het in het nieuws. Steeds meer mensen hebben moeite met het begrijpen van informatie. Bijvoorbeeld als ze een brief krijgen van de overheid, een formulier moeten invullen of moeten inloggen met Digid. Ook het regelen van de zorgverzekering vinden sommige mensen moeilijk. Het kost hen veel tijd of ze begrijpen niet goed wat ze moeten doen.

Vragen mensen jou weleens om hulp als ze zoiets niet goed begrijpen? En hoe help je hen daarmee?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Zelf ben ik nog maar 81 jaar en heb geen problemen met computers. Ik weet hoe een processor van binnen werkt. Doch voor mijn echtgenote, die 1½ jaar geleden een herseninfarct had en 80 jaar is, doe ik bijna alles. Logisch. In goede en slechte tijden. Wel lees ik gemakkelijker van papier dan van mijn laptop. Papier is overzichtelijker. Zilveren Kruis, die meer dan 30 jaar onze zorgverzekeraar is, stuurde eerder de polisvoorwaarden op papier en nu moet ik daar ieder jaar om vragen en daar baal ik van!

Opmerking
  • Zelf ben ik nog maar 81 jaar en heb geen problemen met computers. Ik weet hoe een processor van binnen werkt. Doch voor mijn echtgenote, die 1½ jaar geleden een herseninfarct had en 80 jaar is, doe ik bijna alles. Logisch. In goede en slechte tijden. Wel lees ik gemakkelijker van papier dan van mijn laptop. Papier is overzichtelijker. Zilveren Kruis, die meer dan 30 jaar onze zorgverzekeraar is, stuurde eerder de polisvoorwaarden op papier en nu moet ik daar ieder jaar om vragen en daar baal ik van!

Onderliggend