Hero Image

Iemand helpen met het begrijpen van informatie
Misschien zag je het in het nieuws. Steeds meer mensen hebben moeite met het begrijpen van informatie. Bijvoorbeeld als ze een brief krijgen van de overheid, een formulier moeten invullen of moeten inloggen met Digid. Ook het regelen van de zorgverzekering vinden sommige mensen moeilijk. Het kost hen veel tijd of ze begrijpen niet goed wat ze moeten doen.

Vragen mensen jou weleens om hulp als ze zoiets niet goed begrijpen? En hoe help je hen daarmee?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    Mensen vragen mij regelmatig om hulp, omdat ze weten dat ik er handig mee ben. Het inloggen met DigiD vinden ze vaak omslachtig. Het verschil tussen eigen risico en eigen bijdrage blijft lastig te begrijpen voor mensen; dat blíjf ik uitleggen. Het navigeren op de site is op zich duidelijk, maar soms ben je dan ineens weer uitgelogd en moeten ze weer met DigiD aan de slag. 
    Ik doe het meestal voor terwijl ik uitleg wat ik doe en waarom. Daarna laat ik hen het zélf doen en sommigen schrijven de stappen op.

  • Offline als antwoord op tinknl

    Wat mooi dat je mensen hier zo uitgebreid mee helpt! Zo te lezen gaat het dan om techniek (DigiD), maar ook om inhoudelijke onderwerpen. Heb je misschien suggesties hoe wij dit kunnen verbeteren? Zou bijvoorbeeld een animatie of filmpje met gesproken uitleg helpen?  

Opmerking Onderliggend
Geen gegevens