Hero Image

Iemand helpen met het begrijpen van informatie
Misschien zag je het in het nieuws. Steeds meer mensen hebben moeite met het begrijpen van informatie. Bijvoorbeeld als ze een brief krijgen van de overheid, een formulier moeten invullen of moeten inloggen met Digid. Ook het regelen van de zorgverzekering vinden sommige mensen moeilijk. Het kost hen veel tijd of ze begrijpen niet goed wat ze moeten doen.

Vragen mensen jou weleens om hulp als ze zoiets niet goed begrijpen? En hoe help je hen daarmee?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    Op het moment dat de acute zorg volloop,t door bijvoorbeeld een pandemie of de nevenschade daarvan, worden de digitale systemen het eerst geofferd. Geen digitale afspraken door wachtlijsten (acute gevallen moeten bellen) en geen dossier want geen tijd voor verslaglegging. De huisarts is dan de rots in de samenleving. Investeer in opleiding van deze mensen.

Opmerking
  • Offline

    Op het moment dat de acute zorg volloop,t door bijvoorbeeld een pandemie of de nevenschade daarvan, worden de digitale systemen het eerst geofferd. Geen digitale afspraken door wachtlijsten (acute gevallen moeten bellen) en geen dossier want geen tijd voor verslaglegging. De huisarts is dan de rots in de samenleving. Investeer in opleiding van deze mensen.

Onderliggend