Hero Image

Hoezo ‘mevrouw’?

Als bedrijf sturen wij dagelijks honderden e-mails en brieven aan onze klanten. Die beginnen bij iedereen hetzelfde: ‘Beste mevrouw (of meneer)’. Maar misschien vind jij ‘hoi’ of ‘hallo’ beter bij jou passen. Of alleen je achternaam, zonder meneer of mevrouw, zoals HBoekestijn voorstelt.

Wil jij de aanspreekvorm die wij voor jou gebruiken zelf kunnen veranderen?

  • Zo ja, wat zou je willen kunnen veranderen? Waar wil je uit kunnen kiezen?
  • Zo niet, zou je er bezwaar tegen hebben als we dit wel mogelijk maken voor anderen?

Plaats hieronder je reactie!

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    Voor mijzelf voel ik geen noodzaak om de aanspreektitel te kunnen wijzigen, maar desalniettemin lijkt het me wel heel zinvol om die mogelijkheid wel aan te bieden. Voor bv. nonbinaire personen lijkt het me gewoon vervelend om met mevrouw of meneer aangesproken te worden, en misschien vindt iemand het gewoon ook wel veel te formeel en wordt hij/zij/die veel liever met een joviaal 'hoi' aangesproken. Alle reden wat mij betreft om cliënten zelf de mogelijkheid te geven om daar zelf invulling aan te geven.

Reactie
  • Offline

    Voor mijzelf voel ik geen noodzaak om de aanspreektitel te kunnen wijzigen, maar desalniettemin lijkt het me wel heel zinvol om die mogelijkheid wel aan te bieden. Voor bv. nonbinaire personen lijkt het me gewoon vervelend om met mevrouw of meneer aangesproken te worden, en misschien vindt iemand het gewoon ook wel veel te formeel en wordt hij/zij/die veel liever met een joviaal 'hoi' aangesproken. Alle reden wat mij betreft om cliënten zelf de mogelijkheid te geven om daar zelf invulling aan te geven.

Onderliggend