Hero Image

Hoezo ‘mevrouw’?

Als bedrijf sturen wij dagelijks honderden e-mails en brieven aan onze klanten. Die beginnen bij iedereen hetzelfde: ‘Beste mevrouw (of meneer)’. Maar misschien vind jij ‘hoi’ of ‘hallo’ beter bij jou passen. Of alleen je achternaam, zonder meneer of mevrouw, zoals HBoekestijn voorstelt.

Wil jij de aanspreekvorm die wij voor jou gebruiken zelf kunnen veranderen?

  • Zo ja, wat zou je willen kunnen veranderen? Waar wil je uit kunnen kiezen?
  • Zo niet, zou je er bezwaar tegen hebben als we dit wel mogelijk maken voor anderen?

Plaats hieronder je reactie!

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    Voor mijzelf geen noodzaak maar zeker handig omdat sommige (erg) veel waarde hechten aan de aanspreekvorm.

    Toen ik nog werkte gingen wij van "Geachte" naar "Beste" en de reacties zullen we maar zeggen waren heel verschillend waaronder 'hoe zo Beste, hebben wij vroeger dan met elkaar geknikkerd?. Die aanpassing heeft mij geleerd dat je het nooit goed doet en eigenlijk ook wel begrijpelijk want de klanten zijn zo divers. Dus doen maar het moet dan ook goed worden doorgevoerd dus in alle communicatie uitingen (digitaal / papier / site enzovoort) en het moet simpel te implementeren te zijn.

    Aan de andere kant kun je ook stellen dat ZK uitgaat van een bepaalde schrijfwijze en als de klant bezwaar heeft laat hij of zij naar een ander gaan. De klant is koning maar dat wil niet zeggen dat ZK aan alle grillen mee moet doen.

    Ik persoonlijk vind het belangrijker dat de naam correct gespeld is dan de aanspreekvorm.

Reactie
  • Offline

    Voor mijzelf geen noodzaak maar zeker handig omdat sommige (erg) veel waarde hechten aan de aanspreekvorm.

    Toen ik nog werkte gingen wij van "Geachte" naar "Beste" en de reacties zullen we maar zeggen waren heel verschillend waaronder 'hoe zo Beste, hebben wij vroeger dan met elkaar geknikkerd?. Die aanpassing heeft mij geleerd dat je het nooit goed doet en eigenlijk ook wel begrijpelijk want de klanten zijn zo divers. Dus doen maar het moet dan ook goed worden doorgevoerd dus in alle communicatie uitingen (digitaal / papier / site enzovoort) en het moet simpel te implementeren te zijn.

    Aan de andere kant kun je ook stellen dat ZK uitgaat van een bepaalde schrijfwijze en als de klant bezwaar heeft laat hij of zij naar een ander gaan. De klant is koning maar dat wil niet zeggen dat ZK aan alle grillen mee moet doen.

    Ik persoonlijk vind het belangrijker dat de naam correct gespeld is dan de aanspreekvorm.

Onderliggend