Hero Image

Hoezo ‘mevrouw’?

Als bedrijf sturen wij dagelijks honderden e-mails en brieven aan onze klanten. Die beginnen bij iedereen hetzelfde: ‘Beste mevrouw (of meneer)’. Maar misschien vind jij ‘hoi’ of ‘hallo’ beter bij jou passen. Of alleen je achternaam, zonder meneer of mevrouw, zoals HBoekestijn voorstelt.

Wil jij de aanspreekvorm die wij voor jou gebruiken zelf kunnen veranderen?

  • Zo ja, wat zou je willen kunnen veranderen? Waar wil je uit kunnen kiezen?
  • Zo niet, zou je er bezwaar tegen hebben als we dit wel mogelijk maken voor anderen?

Plaats hieronder je reactie!

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    Met mijn bijna 80 jaar vind ik het niet correct dat ik door de eerste de beste snotneus met je, Hoi of Hallo aangesproken wordt. Ik ben je vriendje niet! Ik prefereer u, desnoods met een hoofdletter U. Maar dat is moeilijker als je te weinig van Nederlandse taal hebt opgestoken! We hebben met zakelijke contacten te maken en dan mag er best een vormelijke afstand zijn in het Nederlands. In UK worden mensen sinds jaar en dag aangesproken met you, doch we zijn hier gelukkig in Nederland. Persisteert men in het mij zakelijk aanspreken met je, jou, jouw enz. dan klap ik dicht en krijgt men niets meer van me gedaan. En als Z.K. het gemakkelijk vindt dagelijks honderden e-mails te verzenden, dan vind ik het "uit de hoogte" en afstandelijk van Z.K. mij niet meer toe te staan via e-mail met Z.K. klantenservice te corresponderen en mij als langdurig gepensioneerde (lees: financieel uitgemergelde) op kosten jaagt als ik wat te melden of te vragen heb! Dat is NIET KLANTVRIENDELIJK!

Reactie
  • Offline

    Met mijn bijna 80 jaar vind ik het niet correct dat ik door de eerste de beste snotneus met je, Hoi of Hallo aangesproken wordt. Ik ben je vriendje niet! Ik prefereer u, desnoods met een hoofdletter U. Maar dat is moeilijker als je te weinig van Nederlandse taal hebt opgestoken! We hebben met zakelijke contacten te maken en dan mag er best een vormelijke afstand zijn in het Nederlands. In UK worden mensen sinds jaar en dag aangesproken met you, doch we zijn hier gelukkig in Nederland. Persisteert men in het mij zakelijk aanspreken met je, jou, jouw enz. dan klap ik dicht en krijgt men niets meer van me gedaan. En als Z.K. het gemakkelijk vindt dagelijks honderden e-mails te verzenden, dan vind ik het "uit de hoogte" en afstandelijk van Z.K. mij niet meer toe te staan via e-mail met Z.K. klantenservice te corresponderen en mij als langdurig gepensioneerde (lees: financieel uitgemergelde) op kosten jaagt als ik wat te melden of te vragen heb! Dat is NIET KLANTVRIENDELIJK!

Onderliggend