Wil jij persoonlijke berichten van ons ontvangen?

Zilveren Kruis wil de klanten zo persoonlijk mogelijk informeren, zodat ze het beste uit hun zorgverzekering kunnen halen. Daarom hebben we iets nieuws: ‘persoonlijke berichten'. Dit zijn berichten over zorg, betalen van zorg en gezondheid op basis van jouw persoonlijke situatie. Hiervoor gebruiken we je zorggegevens. Wij mogen deze gegevens niet zomaar gebruiken, daarom hebben wij je toestemming nodig. Je bepaalt zelf waarover je persoonlijke communicatie krijgt.

Nog niet veel klanten weten dat we dit kunnen bieden. Daarom zijn wij benieuwd; wat zou jij doen? Waarom zou jij wel of niet kiezen voor persoonlijke berichten?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    Op zich kunnen persoonlijke berichten handig zijn, alleen hoe zit het met de privacy. Stel ik geef toestemming kan dan iedere medewerker van ZK aan mijn gegevens komen. Of is dat nu al en is deze toestemming meer iets wat is “opgelegd”?

    Wat wordt de frequentie van de berichten want ook al ben ik voor persoonlijke berichten, zal ik niet vrolijk worden als dat meerdere keren op een dag gebeurd.

    Stel mij wordt een bepaald medicijn voorgeschreven zit ik (persoonlijk) niet te wachten dat ik word geattendeerd op een patiëntenvereniging (let wel misschien iemand anders wel).

    Kortom hoe wil ZK bewaken dat klanten niet een overkill aan persoonlijke berichten zullen ontvangen?

Opmerking
  • Offline

    Op zich kunnen persoonlijke berichten handig zijn, alleen hoe zit het met de privacy. Stel ik geef toestemming kan dan iedere medewerker van ZK aan mijn gegevens komen. Of is dat nu al en is deze toestemming meer iets wat is “opgelegd”?

    Wat wordt de frequentie van de berichten want ook al ben ik voor persoonlijke berichten, zal ik niet vrolijk worden als dat meerdere keren op een dag gebeurd.

    Stel mij wordt een bepaald medicijn voorgeschreven zit ik (persoonlijk) niet te wachten dat ik word geattendeerd op een patiëntenvereniging (let wel misschien iemand anders wel).

    Kortom hoe wil ZK bewaken dat klanten niet een overkill aan persoonlijke berichten zullen ontvangen?

Onderliggend
  • Offline als antwoord op Carola - Zilveren Kruis

    Beste Carola,

    De pagina ‘persoonlijke communicatie’ wordt (denk ik) opgezet voor de “gemiddelde” klant, dus is het moeilijk om een ieder tevreden te stellen.

    Misschien moet ik het gewoon ervaren en eventueel met voorbeelden reageren.

    Punt van de aandacht is wel de communicatie want heb de voorbeelden gezien maar hoe voorkom je dat bijvoorbeeld  complotdenkers hun soms vreemde denkbeelden op ZK loslaten.

    Er was een voorbeeld (bij gezonder leven van bezoek bij cardioloog) maar hoe voorkom je dat er wordt gesuggereerd dat tips zullen worden gebruikt om omzet te genereren  ‘heeft u wel gedacht aan een begrafenisverzekering, om iets geks te noemen.

    Of werk niet mee want je kunt in de problemen komen als je er mee doet want de gegevens van ZK worden gedeeld met afdeling hypotheken. Al zou dat soms goed zijn om de personen tegen zichzelf te beschermen.

    De zorgen zou kunnen worden weggenomen doordat de persoonlijke communicatie een kwalitatief hoogstaand niveau heeft; de communicatie up to date is dus het voorbeeld van niet-gecontracteerde zorgverlener zorgen dat die informatie dicht op het moment van indienen van de rekening wordt verstuurd. Duidelijke informatie over delen van privacy gevoelige gegevens.

    Dit is wat me nu zo te binnen schiet, het is zonder meer een goed idee van ZK!  

  • Dank voor je reactie  

    Heb je suggesties waarmee we de pagina 'persoonlijke communicatie' duidelijker kunnen maken waardoor we de zorg die je hebt kunnen wegnemen?