Hero Image

Samenvatting van je telefoongesprek
Community-lid Handewijs deelde het idee om een bevestiging te krijgen na een telefoongesprek met onze klantenservice. En dat je daarom kunt vragen als verzekerde. Handewijs vindt dat vooral belangrijk bij complexe vragen, of als het bijvoorbeeld om veel geld gaat.

We hebben deze wens besproken binnen Zilveren Kruis. We zien dat deze wens soms terugkomt. Maar we weten nog niet precies wanneer verzekerden een bevestiging krijgen prettig vinden. En wanneer dat niet per se nodig is. Daar komen we graag achter.

Daarom vragen we jouw hulp. Heb jij weleens een telefoongesprek met de klantenservice achteraf willen nalezen? En wat maakte dat je die bevestiging belangrijk vond?

Log in en reageer


Update 10 februari 2022:

Wat fijn dat jullie je ervaring wilden delen. Dat geeft mij een beter beeld van wanneer jullie een bevestiging van een gesprek willen ontvangen. Met een gespreksbevestiging hoef je niet nog een keer te bellen.

Jullie willen in de onderstaande situaties een gespreksbevestiging ontvangen:

Als hulpmiddel tijdens een gesprek met een zorgverlener
In situaties waarbij de informatie mogelijk minder goed binnenkomt (onderwerpen met een bepaalde emotie)
Het teruglezen van informatie en afspraken op een later moment
Jullie ervaring helpt ons om dit verder te onderzoeken
In het vervolggesprek kijken we bijvoorbeeld naar privacyregels. En kijken we hoeveel tijd het kost voor een medewerker. We geven hier een update wanneer er meer duidelijk is.

Bovenliggend
  • Toen mijn moeder nog bij jullie verzekerd was en ik als haar mantelzorger een afwijzend antwoord kreeg op een vraag, had ik daarvan graag iets op papier gehad. Ik moest het antwoord op een later moment met haar huisarts bespreken, maar wist op bepaalde vragen van de huisarts geen antwoord te geven. Wanneer ik toen een schriftelijke bevestiging had gehad van het gesprek had mij dat waarschijnlijk erg geholpen. Je zou degene met wie je belt ook kunnen laten vragen "zou u van dit gesprek een schriftelijk bewijs willen ontvangen?" dan kunnen de klanten zelf bepalen of het zinvol is of niet. 

Opmerking
  • Toen mijn moeder nog bij jullie verzekerd was en ik als haar mantelzorger een afwijzend antwoord kreeg op een vraag, had ik daarvan graag iets op papier gehad. Ik moest het antwoord op een later moment met haar huisarts bespreken, maar wist op bepaalde vragen van de huisarts geen antwoord te geven. Wanneer ik toen een schriftelijke bevestiging had gehad van het gesprek had mij dat waarschijnlijk erg geholpen. Je zou degene met wie je belt ook kunnen laten vragen "zou u van dit gesprek een schriftelijk bewijs willen ontvangen?" dan kunnen de klanten zelf bepalen of het zinvol is of niet. 

Onderliggend
  • Duidelijk verhaal Renske54! Heel erg bedankt voor je bijdrage

  • Offline als antwoord op Carola - Zilveren Kruis

    Soms spreek je in een gesprek met een medewerker wat af, bijv in dit geval ging het om het aantal incontinentiematerialen waar mijn moeder recht op zou hebben, daarbij werd in mijn optiek voorbij gegaan aan haar specifieke geval. Na het gesprek was ik moe en overdonderd door de afwijzing, zo overdonderd dat ik de beweegredenen van die afwijzing niet kon reproduceren naar de huisarts. Ik weet niet hoe jullie werken maar zoals er al vaker gezegd is hoor je vaak vooraf de mededeling dat het gesprek opgenomen kan worden voor.......dus mijn conclusie is jullie nemen die gesprekken op. Daar zou dan een bericht van gemaakt kunnen worden. Je hebt dan op papier de redenen voor afwijzing en kun je kijken of in beroep gaan zin heeft. Mij is het uiteindelijk gelukt en mijn  moeder haar incomateriaal werd verhoogd gezien haar specifieke omstandigheden. Dus op je vraag hoe moet dat eruit zien denk ik gewoon een transcriptie van het gevoerde gesprek

  • Hoi Renske54,

    Wat een mooi voorbeeld waarbij een bevestiging van een gesprek meerwaarde heeft. Ik kan me voorstellen dat je na een telefoongesprek niet alle details kunt onthouden die wel belangrijk zijn in een gesprek. Ook een goed idee om de klant zelf te laten bepalen of een bevestiging op dat moment noodzakelijk is of niet. Dit sluit aan bij de vraag de HSS stelt “waar ligt de grens”. Wat bedoel je precies met ‘schriftelijk bewijs” en hoe zou deze er dan uit zien?