Hero Image

Samenvatting van je telefoongesprek
Community-lid Handewijs deelde het idee om een bevestiging te krijgen na een telefoongesprek met onze klantenservice. En dat je daarom kunt vragen als verzekerde. Handewijs vindt dat vooral belangrijk bij complexe vragen, of als het bijvoorbeeld om veel geld gaat.

We hebben deze wens besproken binnen Zilveren Kruis. We zien dat deze wens soms terugkomt. Maar we weten nog niet precies wanneer verzekerden een bevestiging krijgen prettig vinden. En wanneer dat niet per se nodig is. Daar komen we graag achter.

Daarom vragen we jouw hulp. Heb jij weleens een telefoongesprek met de klantenservice achteraf willen nalezen? En wat maakte dat je die bevestiging belangrijk vond?

Log in en reageer


Update 10 februari 2022:

Wat fijn dat jullie je ervaring wilden delen. Dat geeft mij een beter beeld van wanneer jullie een bevestiging van een gesprek willen ontvangen. Met een gespreksbevestiging hoef je niet nog een keer te bellen.

Jullie willen in de onderstaande situaties een gespreksbevestiging ontvangen:

Als hulpmiddel tijdens een gesprek met een zorgverlener
In situaties waarbij de informatie mogelijk minder goed binnenkomt (onderwerpen met een bepaalde emotie)
Het teruglezen van informatie en afspraken op een later moment
Jullie ervaring helpt ons om dit verder te onderzoeken
In het vervolggesprek kijken we bijvoorbeeld naar privacyregels. En kijken we hoeveel tijd het kost voor een medewerker. We geven hier een update wanneer er meer duidelijk is.

Bovenliggend
  • Offline

    Interessant alle meningen te lezen. Voor elk is wat te zeggen. Ik heb nog een paar praktijkvoorbeelden als het mag. Voorheen, maar nu in coronatijd nog méér, is het dikwijls zo dat een afspraak met je specialist telefonisch verloopt. Je wordt geacht niet naar de poli te komen. Als mijn specialist belt en na enkele minuten weer ophangt, ben ik meestal de helft van zijn/haar verhaal al weer kwijt. Het is een bewezen feit dat dit voor veel mensen geldt. Je wacht al 'de hele dag' en voor het gesprek ben ik dan best wat gespannen. Mijn telefoon echter, heeft dat gesprek inmiddels dan al keurig opgenomen. Verdraait handig want dan kan ik op mijn eigen 'tempo' terugluisteren wat er is gezegd. Bovendien kan ik het geluidsbestand bewaren op mijn PC of waar ik ook wil. Ik gebruik 't niet als enig bewijslast, maar om terug te luisteren, samen met je partner bijvoorbeeld. Nog een (laatste) voorbeeld: fysieke afspraken met je specialist kunnen in sommige gevallen wegens ernstige onderzoeksuitslagen zeer heftig zijn, is mijn ervaring. Je bent als verdoofd als je de uitslag aanhoort. Als je de spreekkamer uitloopt is bijna alles al 'in rook opgegaan'. In alle gevallen neem ik via een opname-app in mijn telefoon alle gesprekken op. Ook hier: om terug te luisteren en te begrijpen waarover het gaat. Éénmaal vroeg ik toestemming tot opname van het gesprek aan mijn specialist. "Of er iets met mijn geheugen aan de hand was".....vanaf die tijd vraag ik niets, ik doe het gewoon. Het gaat over MIJ, niet over hem/haar. In relatie tot het onderwerp 'samenvatting van je telefoongesprek' is het dus heel simpel. Jouw eigen telefoon neemt het gesprek op. Niemand hoeft ervóór wat gevraagd te worden en je hebt zélf het bewijs. Dit dan als optie naast hetgeen eerder is genoemd. 

  • Leuk om te lezen hoe je hier naar kijkt! Bedankt voor je bijdrage aan dit onderwerp HarryE

Opmerking Onderliggend
Geen gegevens