Hero Image

Samenvatting van je telefoongesprek
Community-lid Handewijs deelde het idee om een bevestiging te krijgen na een telefoongesprek met onze klantenservice. En dat je daarom kunt vragen als verzekerde. Handewijs vindt dat vooral belangrijk bij complexe vragen, of als het bijvoorbeeld om veel geld gaat.

We hebben deze wens besproken binnen Zilveren Kruis. We zien dat deze wens soms terugkomt. Maar we weten nog niet precies wanneer verzekerden een bevestiging krijgen prettig vinden. En wanneer dat niet per se nodig is. Daar komen we graag achter.

Daarom vragen we jouw hulp. Heb jij weleens een telefoongesprek met de klantenservice achteraf willen nalezen? En wat maakte dat je die bevestiging belangrijk vond?

Log in en reageer


Update 10 februari 2022:

Wat fijn dat jullie je ervaring wilden delen. Dat geeft mij een beter beeld van wanneer jullie een bevestiging van een gesprek willen ontvangen. Met een gespreksbevestiging hoef je niet nog een keer te bellen.

Jullie willen in de onderstaande situaties een gespreksbevestiging ontvangen:

Als hulpmiddel tijdens een gesprek met een zorgverlener
In situaties waarbij de informatie mogelijk minder goed binnenkomt (onderwerpen met een bepaalde emotie)
Het teruglezen van informatie en afspraken op een later moment
Jullie ervaring helpt ons om dit verder te onderzoeken
In het vervolggesprek kijken we bijvoorbeeld naar privacyregels. En kijken we hoeveel tijd het kost voor een medewerker. We geven hier een update wanneer er meer duidelijk is.

Bovenliggend
  • ik vind het goed idee want dan kan ik nalezen wat er precies is gezegd en controleren of ik het me wel goed herinner en of het ook het antwoord op mijn vraag of probleem is. Tevens weet ik dan ook de naam van degene die met mij gesproken heeft. Ook heb ik dan dingen zwart op wit, wat prettig is als er later nog eens over gesproken moet worden of als ik het antwoord moet gebruiken in een gesprek met een zorgverlener. In dat opzicht zou ik ook graag gemakkelijker met e-mail contact willen hebben met ZK. Ik vind het gemakkelijker om schriftelijk vragen te stellen en antwoord te krijgen dan in een telefoongesprek. Ook is dan meteen de vastlegging geregeld.

Opmerking
  • ik vind het goed idee want dan kan ik nalezen wat er precies is gezegd en controleren of ik het me wel goed herinner en of het ook het antwoord op mijn vraag of probleem is. Tevens weet ik dan ook de naam van degene die met mij gesproken heeft. Ook heb ik dan dingen zwart op wit, wat prettig is als er later nog eens over gesproken moet worden of als ik het antwoord moet gebruiken in een gesprek met een zorgverlener. In dat opzicht zou ik ook graag gemakkelijker met e-mail contact willen hebben met ZK. Ik vind het gemakkelijker om schriftelijk vragen te stellen en antwoord te krijgen dan in een telefoongesprek. Ook is dan meteen de vastlegging geregeld.

Onderliggend