Hero Image

Samenvatting van je telefoongesprek
Community-lid Handewijs deelde het idee om een bevestiging te krijgen na een telefoongesprek met onze klantenservice. En dat je daarom kunt vragen als verzekerde. Handewijs vindt dat vooral belangrijk bij complexe vragen, of als het bijvoorbeeld om veel geld gaat.

We hebben deze wens besproken binnen Zilveren Kruis. We zien dat deze wens soms terugkomt. Maar we weten nog niet precies wanneer verzekerden een bevestiging krijgen prettig vinden. En wanneer dat niet per se nodig is. Daar komen we graag achter.

Daarom vragen we jouw hulp. Heb jij weleens een telefoongesprek met de klantenservice achteraf willen nalezen? En wat maakte dat je die bevestiging belangrijk vond?

Log in en reageer


Update 10 februari 2022:

Wat fijn dat jullie je ervaring wilden delen. Dat geeft mij een beter beeld van wanneer jullie een bevestiging van een gesprek willen ontvangen. Met een gespreksbevestiging hoef je niet nog een keer te bellen.

Jullie willen in de onderstaande situaties een gespreksbevestiging ontvangen:

Als hulpmiddel tijdens een gesprek met een zorgverlener
In situaties waarbij de informatie mogelijk minder goed binnenkomt (onderwerpen met een bepaalde emotie)
Het teruglezen van informatie en afspraken op een later moment
Jullie ervaring helpt ons om dit verder te onderzoeken
In het vervolggesprek kijken we bijvoorbeeld naar privacyregels. En kijken we hoeveel tijd het kost voor een medewerker. We geven hier een update wanneer er meer duidelijk is.

Bovenliggend
  • Offline

    Toch, het is erg simpel. Voorbeeld uit de praktijk: Vorig jaar heb ik mijn energiecontract gewijzigd/verlengd. Daarbij vroeg ik of ik de de chattekst gemaild kon krijgen als bewijs. Geen enkel probleem. Binnen no-time in mijn mailbox ontvangen als 'platte tekst. Nu het hier gaat om tekst uit een telefoongesprek lijkt me dat met de huidige slimme software óók mogelijk. Want hoe vaak lees/hoor je 'dat het gesprek wordt opgenomen voor evaluatie-doeleinden'. Vaak toch!? We worden bestookt met zogenaamde slimme chatbots. Ik kan me niet voorstellen dat 't niet zo zou zijn dat automatisch je gesprek als mp3-bestand of als plat tekstbestand gemaild kan worden. Denk dat ZK wel slimme mensen op ICT in dienst heeft.....:-) 

  • Offline als antwoord op HarryE

    Vast slimme mensen genoeg, maar je moet je altijd afvragen of het AVG-technisch allemaal is toegestaan. Als je een gesprek gaat opnemen, moet je het sowieso van tevoren aangeven, anders ga je over de schreef.

Opmerking Onderliggend
Geen gegevens