Wat vind jij belangrijk voor de toekomst van de zorg?

De Tweede Kamerverkiezingen staan voor de deur en er worden nieuwe plannen gemaakt voor de zorg. Zilveren Kruis vindt het belangrijk om in deze periode de politiek op te roepen om samen te werken aan toekomstbestendige zorg. In onze verkiezingspaper delen we concrete voorstellen om de zorg voor iedereen toegankelijk, betaalbaar en dichtbij te houden.  

We zijn benieuwd: wat vind jij belangrijk voor de toekomst van de zorg in Nederland? Deel jouw mening en help ons de stem van onze klanten krachtig te laten horen!  

Let op: deze uitvraag is niet bedoeld om je politieke voorkeur te bespreken, bijvoorbeeld op wie je gaat stemmen. Of om politieke discussies te voeren en mensen te overtuigen. We zullen hier bij het modereren extra op letten.

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Ik zou zeggen dat we ervoor moeten zorgen dat we de zorg toegankelijk houden voor iedereen. Maar er zijn wel genoeg mogelijkheden om te bezuinigen op simpele dingen. Dus inderdaad eerder vermeld, maak gewoon lange termijn afspraken met zorgverleners en verzekerden. Voorkom het jaarlijks shoppen tussen de aanbieders en maak het aanbod gewoon gelijk. Maak dan gewoon een universele menukaart waar mensen zich voor kunnen bijverzekeren. 

    Dan zou ik er ook voor pleiten om de specialistische zorg in Ziekenhuizen zo te organiseren dat je bepaalde handelen het beste kunnen gebeuren in een bepaald ziekenhuis of kliniek. Dus niet overal alles proberen te doen. Niet doelmatig en efficient.

    Voor medicijnen zou ik zeggen dat er een universeel systeem moet komen voor uitgifte van recepten, bestellen en uitgifte. In mijn ervaring is er nu vaak een Babylonische spraakverwarring tussen specialist, huisars en apotheek, die daarnaast ook nog een eigen IT omgeving hebben om dingen te herhalen, bestellen of juist om te annuleren. Als patiënt moet je je dan zien te redden met een Chatbot om het juiste medicijn te bemachtigen. 

    Daarnaast denk ik dat er wel een administratieve laag uit kan in de keten als we de zorgverlener weer gewoon gaan vertrouwen in zijn handelingen en hem niet voor 3 verschillende partijen zijn handelingen laten vastleggen. Met daar bovenop natuurlijk weer een laag met managers om dat nog eens extra te controleren.... 

    Dus maak het eenvoudiger, eenduidiger en zorg dat de zorgverlener weer kan doen waar hij voor opgeleid is... 

Opmerking
  • Ik zou zeggen dat we ervoor moeten zorgen dat we de zorg toegankelijk houden voor iedereen. Maar er zijn wel genoeg mogelijkheden om te bezuinigen op simpele dingen. Dus inderdaad eerder vermeld, maak gewoon lange termijn afspraken met zorgverleners en verzekerden. Voorkom het jaarlijks shoppen tussen de aanbieders en maak het aanbod gewoon gelijk. Maak dan gewoon een universele menukaart waar mensen zich voor kunnen bijverzekeren. 

    Dan zou ik er ook voor pleiten om de specialistische zorg in Ziekenhuizen zo te organiseren dat je bepaalde handelen het beste kunnen gebeuren in een bepaald ziekenhuis of kliniek. Dus niet overal alles proberen te doen. Niet doelmatig en efficient.

    Voor medicijnen zou ik zeggen dat er een universeel systeem moet komen voor uitgifte van recepten, bestellen en uitgifte. In mijn ervaring is er nu vaak een Babylonische spraakverwarring tussen specialist, huisars en apotheek, die daarnaast ook nog een eigen IT omgeving hebben om dingen te herhalen, bestellen of juist om te annuleren. Als patiënt moet je je dan zien te redden met een Chatbot om het juiste medicijn te bemachtigen. 

    Daarnaast denk ik dat er wel een administratieve laag uit kan in de keten als we de zorgverlener weer gewoon gaan vertrouwen in zijn handelingen en hem niet voor 3 verschillende partijen zijn handelingen laten vastleggen. Met daar bovenop natuurlijk weer een laag met managers om dat nog eens extra te controleren.... 

    Dus maak het eenvoudiger, eenduidiger en zorg dat de zorgverlener weer kan doen waar hij voor opgeleid is... 

Onderliggend
Geen gegevens