Hero Image

Onderschrift

Voor welke vorm van digitale zorg loop jij warm?

Online een afspraak maken in het ziekenhuis. Of aan de slag met je gezondheid via een app. Ook in de zorg kun je steeds meer digitaal doen. Dus grote kans dat jij er ook al ervaring mee hebt.

Wat is jouw ervaring hiermee? Wat vind je handig en prettig? En wanneer kies jij liever voor een niet digitale oplossing?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • ik vind het plezierig dat er digitale mogelijkheden zijn. Een vraag stellen aan de huisarts of specialist kan op een eenvoudige manier. Men stelt een document op in Word, zet dit om naar een pdf-file en plakt dit in het e-consult naar de betreffende arts. Ook het bestellen van medicijnen gaat voor mij veel sneller als iedere keer te moeten bellen en als 5e persoon in de wachtrij te moeten wachten.

  • Goed om te horen dat je digitale mogelijkheden fijn vindt om te gebruiken. Zou je ook op een andere manier digitale zorg willen ontvangen?

  • Dat is een heel terecht punt .
    Misschien leuk om te weten dat wij die rol als Zilveren Kruis heel serieus nemen en wij hier met veel partijen landelijk over in gesprek zijn. De nieuwe Wet Gegevensuitwisseling In de Zorg (Wegiz) gaat ons hier ook bij helpen. 

  • de afspraken in het ziekenhuis of huisarts gebeuren ook al digitaal. Uitslagen, rapporten ed zijn digitaal in te zien door mij. Ik ben actief binnen SeniorWeb Veldhoven en hebben onlangs een presentatie gehad samen met een manager van huisartsenpost de Bolzen over het gebruik van de app MedGemak om de digitale mogelijkheden ook aan ouderen kenbaar te maken. Wat me toen opviel was dat er diverse apps zijn waardoor niet alle huisartsenposten op een gelijke manier digitaal kunnen communiceren. Mogelijk dat daar voor jullie als Zilveren Kruis een taak ligt om uniformiteit hier bij te krijgen.

Opmerking
  • de afspraken in het ziekenhuis of huisarts gebeuren ook al digitaal. Uitslagen, rapporten ed zijn digitaal in te zien door mij. Ik ben actief binnen SeniorWeb Veldhoven en hebben onlangs een presentatie gehad samen met een manager van huisartsenpost de Bolzen over het gebruik van de app MedGemak om de digitale mogelijkheden ook aan ouderen kenbaar te maken. Wat me toen opviel was dat er diverse apps zijn waardoor niet alle huisartsenposten op een gelijke manier digitaal kunnen communiceren. Mogelijk dat daar voor jullie als Zilveren Kruis een taak ligt om uniformiteit hier bij te krijgen.

Onderliggend