Hero Image

Onderschrift

Voor welke vorm van digitale zorg loop jij warm?

Online een afspraak maken in het ziekenhuis. Of aan de slag met je gezondheid via een app. Ook in de zorg kun je steeds meer digitaal doen. Dus grote kans dat jij er ook al ervaring mee hebt.

Wat is jouw ervaring hiermee? Wat vind je handig en prettig? En wanneer kies jij liever voor een niet digitale oplossing?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Alles wat digitaal kan, doe ik ook digitaal. dat vind ik gewoon handig. Wel het liefst op de PC, want gepriegel op het kleine schermpje van mijn mobiel vind ik niks. 
    Wat ik jammer vind, is dat je voor elk ziekenhuis, elke hulpverlener (huisarts, apotheek etc) weer een ander systeem hebt. Het zou zoveel handiger zijn als het overal hetzelfde werkt. 
    Als ik met de huisarts wil overleggen, schrijf ik het tegenwoordig vaak eerst in een e-mail. Dan kan ik mijn verhaal doen zonder haast of onderbreking en hij weet alvast wat er speelt. Als ik dan bij hem kom, kunnen we direct spijkers met koppen slaan.

  • Wat een slimme oplossing

    Vraag je ook actief aan je zorgverlener of je gebruik kan maken van digitale zorg en welke opties ze voor je hebben?

  • Wat goed dat je dat doet! En ook heel erg fijn dat de huisartsenpraktijk daar zo acties mee aan de slag gaat.

  • Ja, want digitaal is voor mij én de huisarts handig. Vooral in de coronatijd hebben ze het een en ander gedigitaliseerd, zodat je niet naar de huisartsenpraktijk hoefde te komen. Veel daarvan is nu ook nog mogelijk. De praktijk staat open voor suggesties. Het kan nog beter, ik heb hen geadviseerd een speciaal emailadres te maken voor patiëntenvragen. Dat zijn ze aan het onderzoeken. Ook is er meer aan assistentes uitbesteed waar dat kan, zodat je sneller terecht kunt.

Opmerking
  • Ja, want digitaal is voor mij én de huisarts handig. Vooral in de coronatijd hebben ze het een en ander gedigitaliseerd, zodat je niet naar de huisartsenpraktijk hoefde te komen. Veel daarvan is nu ook nog mogelijk. De praktijk staat open voor suggesties. Het kan nog beter, ik heb hen geadviseerd een speciaal emailadres te maken voor patiëntenvragen. Dat zijn ze aan het onderzoeken. Ook is er meer aan assistentes uitbesteed waar dat kan, zodat je sneller terecht kunt.

Onderliggend