Ons communitylid Xregelthetwel heeft een idee met ons gedeeld. Zij vindt dat we onze klanten meer kunnen helpen als ze kiezen voor wel of geen vrijwillig eigen risico.

We willen natuurlijk onze klanten zo goed mogelijk helpen. En daarbij hebben we jouw hulp nodig. Welke informatie vind jij het duidelijkst?

Klik op de afbeeldingen om ze groter te maken. Log in en stem.

A

B

  


 Update 9 november 2021:

Dank voor jullie reacties en stemmen. Dat helpt ons een stap verder om de informatie voor onze klanten samen met jullie beter te maken.

We zien dat ruim 80% van jullie optie B duidelijker vindt. Vooral omdat je dan alleen de vragen ziet, die voor jou belangrijk zijn.

We werken nu een concept uit met klikbare vragen. Dat gaan we verder testen. Daarna beslissen we voor het eind van het jaar of we dat ook voor onze klanten bouwen. Uiteraard houden we jullie hier op hoogte.

Alvast een klein kijkje in de keuken: onze designer maakt een eerste concept om verder te testen en aan te passen:

Bovenliggend
  • Offline

    Ik vind optie B overzichtelijker (al kan ik mij voorstellen dat hele volksstammen liever voor A gaan). Wij mensen zijn uniek en is bijzonder hoe bedrijven (in het algemeen) de klant in 1 hokje willen plaatsen.

    Het moet wel helder zijn dat het vrijwillig eigen risico bij een calamiteit betaald moet worden, kortom de klant moet het dus ook achter de hand hebben (wat voor een eigen risico hij of zij voor kiest).

    De vraag is denk ik ook of het hogere eigen risico is ingegeven door de verwachting dat de klant gezond is en geen kosten verwacht of is ingegeven om maandelijkse premie te "drukken" en ja bij een calamiteit een gedrag heeft van 'dan zien we dan wel hoe het betaald moet worden'.

    Goede informatie is essentieel, denk bijvoorbeeld ook aan kosten die in 1 jaar gemaakt zijn in een volgend jaar in rekening kunnen worden gebracht (wat weer invloed heeft op het eigen risico van dat betreffende jaar). Of simpel gesteld: stel u kiest voor .. eigen risico zult u dat bedrag ten alle tijden beschikbaar hebben mocht er onverhoopt iets gebeuren.

Opmerking
  • Offline

    Ik vind optie B overzichtelijker (al kan ik mij voorstellen dat hele volksstammen liever voor A gaan). Wij mensen zijn uniek en is bijzonder hoe bedrijven (in het algemeen) de klant in 1 hokje willen plaatsen.

    Het moet wel helder zijn dat het vrijwillig eigen risico bij een calamiteit betaald moet worden, kortom de klant moet het dus ook achter de hand hebben (wat voor een eigen risico hij of zij voor kiest).

    De vraag is denk ik ook of het hogere eigen risico is ingegeven door de verwachting dat de klant gezond is en geen kosten verwacht of is ingegeven om maandelijkse premie te "drukken" en ja bij een calamiteit een gedrag heeft van 'dan zien we dan wel hoe het betaald moet worden'.

    Goede informatie is essentieel, denk bijvoorbeeld ook aan kosten die in 1 jaar gemaakt zijn in een volgend jaar in rekening kunnen worden gebracht (wat weer invloed heeft op het eigen risico van dat betreffende jaar). Of simpel gesteld: stel u kiest voor .. eigen risico zult u dat bedrag ten alle tijden beschikbaar hebben mocht er onverhoopt iets gebeuren.

Onderliggend
  • Offline als antwoord op reesink

    Bedankt voor je reactie, Reesink. Je deelt een aantal mooie en belangrijke punten. Je wil eigenlijk dat allebei de versies te zien zijn. Begrijp ik dat goed?

    Mensen moeten voldoende op de hoogte zijn van de gevolgen bij het kiezen van een hoog vrijwillig eigen risico. Ja, je krijgt korting op de maandpremie. Maar je moet ook de middelen hebben om het hoge eigen risico te betalen als dat nodig is. Mensen kunnen meer informatie over het eigen risico lezen als ze de premie berekenen. Dat ziet er nu zo uit (de bedragen in de screenshot zijn van toepassing op 2021):

     

    Het wijkt een beetje af van het onderwerp in dit gesprek. Vind jij de informatie op de website over de risico’s van een vrijwillig eigen risico voldoende duidelijk? Het linkje in bovenstaande afbeelding gaat naar deze pagina: Wat is het eigen risico?

  • Offline als antwoord op Sophie - Zilveren Kruis

    Eigenlijk wel, want mensen zijn nu eenmaal divers.

    Ik heb naar de site gekeken (vrijwillige eigen bijdrage) en de uitleg is duidelijk. Ik vraag mij eigenlijk wel af of het doel van de eigen bijdrage (de klant bewuster maken) eigenlijk wel gehaald wordt. Tevens wat het kost om deze regeling in de lucht te houden (en administratie en rompslomp er om heen), kortom wat kost het en wat lever het op.

    Bij het "staatje" wordt duidelijk aangegeven wat het premieverschil is. Mijn voorkeur zou zijn om hier extra aandacht te besteden want bij een vrijwillig eigen risico van € 500,00 scheelt het € 20,00 per maand, echter bij een "calamiteit" moet de verzekerde € 500,00 ophoesten. Is logisch maar de vraag is of een ieder dat beseft.

  • Offline als antwoord op reesink

    Bedankt voor je reactie! We nemen het mee, Reesink.