Hoe check jij of je pakket komend jaar weer bij je past?
De nieuwe voorwaarden voor komend jaar zijn weer bekend. Hét moment om even stil te staan bij je zorgverzekering. En dat doet iedereen op zijn eigen manier. Daarom zijn we benieuwd: hoe check jij of je pakket nog bij je past?
Herkenbaar verhaal, ik ben ook chronisch ziek en ik heb standaard de 3 sterren verzekering nodig en ben standaard elk jaar het eigen risico kwijt. Ik ben het volledig met uw eens dat je extra gestraft wordt.
Ik ben al jaren klant bij Zilveren Kruis en ik ga er vanuit dat ik zoals gewoonlijk, een bericht ontvang met vermelding van de belangrijke wijzigingen.
Ik kijk alleen naar specifieke vergoedingen en ik controleer dan elk jaar of het het nog waard is om je ervoor te laten verzekeren of dat je het beter zelf kan betalen
Helaas heb ik weinig te kiezen. Ik ben chronisch ziek en heb het duurste pakket. En nog moet ik veel zelf betalen. Nu gaat er weer een medicijn uit het pakket wat ik zelf moet betalen ondanks dat ik het op voorschrift van de internist heb. Soms komen er nieuwe dingen in het basispakket waar ik ernstige twijfels over heb. Ik moet als patiënt zelf opdraaien voor veel kosten waar ik niets aan kan doen. Ben 100% afgekeurd. Zeg wel eens, je wordt nog extra gestraft voor alle extra kosten en veel minder inkomen.
Hallo Plok, bedankt voor het delen van je gedachten. Dit soort keuzes maken kan lastig zijn, dat herken ik zeker. Verzekeren gaat nu eenmaal over het afschermen van financiële risico's -- gebeurtenissen waarvan niemand zeker weet of ze gaan gebeuren.
Wat me opvalt in je reactie, is dat je 'hoopt' dat Zilveren Kruis volgend jaar je zorg vergoedt. Wat geeft je het gevoel dat je hier niet zeker van bent? Mis je bepaalde informatie om te weten waarvoor je wel en niet verzekerd bent?
2. Of neem contact op met een deskundige medewerker van de klantenservice die u graag verder helpt. Kijk op https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/contact voor de verschillende contactopties, zoals bellen of chatten.
Deze website is de 'digitale ideeënbus' van Zilveren Kruis waarop klanten meedenken over algemene verbeteringen. Om uw privacy te beschermen behandelen we hier geen klantvragen die ingaan op uw privésituatie.