Vergoeding voor 2 paar semi orthopedische schoenen voor een kind onder de 16

Wat is het idee?

Mijn idee is dat men twee paar semi orthopedische schoenen moet krijgen in dezelfde maat.

Mijn zoon van 13 is afhankelijk van semi orthopedische schoenen. Doordat hij hersenletsel heeft drukt zijn linker binnenkant van zijn voet stevig tegen de steunzool en schoen aan waardoor deze snel kapot gaan. Op het moment dat de schoen kapot gaat, moet deze gerepareerd worden en moet mijn zoon op zijn sokken naar school omdat hij geen wisselpaar krijgt. 

In de verzekering staat dat de schoenen leverancier voor een oplossing zorgt maar die heeft die heeft geen schoenen liggen die mijn zoon voor een aantal dagen aankan. 

In geval van kapotte of natte schoenen is het fijn  dat kinderen die afhankelijk zijn van semi orthopedische schoenen een wisselpaar hebben zodat zij, net als andere kinderen, ook kunnen wisselen van schoenen. 

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Hoi IB, 

 Ik heb jouw idee besproken met mijn collega’s. Je wil dat een extra paar semi orthopedische schoenen voor kinderen vergoed wordt, zodat deze afgewisseld kunnen worden. 

We vergoeden helaas geen 2e paar schoenen voor kinderen onder de 16 jaar.
Voor verzekerden onder de 16 jaar is er geen gebruikstermijn afgesproken. Schoenen mogen vervangen worden als ze niet meer passen of als de schoenen versleten zijn. Dit kan al eens per 4-5-6 maanden zijn bij jonge kinderen. We kiezen daarom voor 1 paar schoenen en een nieuw paar zodra nodig. 

Ik snap dat dit niet het antwoord is waarop je hoopte. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.

Hartelijke groet,
  

Carola

 

Bovenliggend
  • Hoi IB,

    Leuk dat je je hebt aangemeld op Samen en jouw idee met ons deelt.

    Vervelend om te lezen dat je tegen dit probleem aanloopt. Begrijp ik het goed dat er wel contact is geweest met de leverancier? Welke oplossing gaf de leverancier als de schoenen enkele dagen in reparatie zijn?

    Nog even voor de zekerheid. Op Samen bespreken we wensen en verbeteringen voor in de toekomst. Ik kan je helaas niet helpen met een directe oplossing. 

     

Opmerking
  • Hoi IB,

    Leuk dat je je hebt aangemeld op Samen en jouw idee met ons deelt.

    Vervelend om te lezen dat je tegen dit probleem aanloopt. Begrijp ik het goed dat er wel contact is geweest met de leverancier? Welke oplossing gaf de leverancier als de schoenen enkele dagen in reparatie zijn?

    Nog even voor de zekerheid. Op Samen bespreken we wensen en verbeteringen voor in de toekomst. Ik kan je helaas niet helpen met een directe oplossing. 

     

Onderliggend