Aanspreken

Wat is het idee?

Goedenavond, 

Het is goed dat u als verzekeraar de mensen informeert. Ik ervaar dat als prettig. Echter....de wijze waarop met JE en JOU(W) vind ik vervelend en eigenlijk respectloos. Ik heb niet met u geknikkerd en u weet niet WIE u voor u hebt of wie ik ben. 

Deze trend zie ik binnen de hele maatschappij terug en heb daar heel veel moeite mee.

Ik wil dit niet als klacht laten registreren maar als goed bedoelde en positieve bijdrage. 

Met vriendelijke groet, mw. Moser. 

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Beste mevrouw Moser,

U wilt graag dat we onze communicatie in de u-vorm schrijven en niet in de je-vorm. Ik heb uw idee besproken met mijn collega’s.

We sluiten voor algemene communicatie aan bij wat veel van onze verzekerden willen: de je-vorm.

Zoals u ook aangeeft, is dit tegenwoordig meer gangbaar dan vroeger. Veel verzekerden ervaren ‘je’ als persoonlijker en minder afstandelijk.

We realiseren ons dat er ook verzekerden zijn die liever met ‘u’ worden aangesproken.

Helaas is het niet mogelijk om dit in algemene communicatie per lezer aan te passen.  

In persoonlijk contact past onze collega zich aan aan uw voorkeuren.

Bijvoorbeeld als u belt. Dan kan een medewerker makkelijker variëren in aanspreekvorm en woordkeuze. Zoals ik dat nu ook doe in deze reactie op uw idee.

Heeft u nog vragen? Dan hoor ik het graag van u.

Hartelijke groet,

Sophie

Bovenliggend Opmerking Onderliggend
Geen gegevens