Beter inzicht in kosten

Voormalig community-lid

Wat is het idee?

Vandaag ontving ik via de mail bericht dat er een rekening voor mij klaar staat die binnenkort automatisch wordt afgeschreven. Via de link ben ik op mijn mobiel naar deze rekening gegaan en het bleek dat deze bestond uit een 4-tal declaraties van / voor zowel mijzelf als mijn vrouw. Via zowel de mobiele site als via de app zag ik steeds dezelfde beschrijving:

  • Omschrijving: Medicijnen (geneesmiddelen)
  • Ingediend door: Zorgverlener

Uit deze beschrijving kan ik echter niet opmaken om welke geneesmiddelen het gaat en om welke zorgverlener. Via de desktopsite blijkt deze informatie echter wel beschikbaar te zijn, zowel de omschrijving van het medicijn als de Zorgverlener.

Mijn idee is dus om ook deze informatie via de mobiele site en de app beschikbaar te maken óf om een link toe te voegen naar waar deze informatie wel inzichtelijk is.

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Onze collega Cynthia is in gesprek over het verbeteren van Mijn Zilveren Kruis. Denk je ook mee?

Bovenliggend
  • Hoi  en ,

    Ik ben afgelopen tijd voor jullie op onderzoek uitgegaan. Goede vragen namelijk! Dit zijn de antwoorden die ik heb kunnen vinden.

    Allereerst, de bouwers van de app en website begrijpen volledig jullie behoefte om een zorgkostenspecificatie te zien direct na het klikken op de link in de e-mail. Jullie zijn overigens niet de enigen die dit wensen. Meer klanten van Zilveren Kruis vragen hiernaar, werd mij verteld. In de komende maanden gaan we het bewuste 'financieel overzicht' (en welk detailniveau je kunt zien op mobiel) tegen het licht houden. Jullie verzoek wordt dan sowieso meegewogen, net als veel andere verbeterwensen.

    Ik verplaats dit topic daarom naar de 'Denk Mee'-sectie, zodat we updates kunnen plaatsen over de voortgang. Het zal nog even duren, maar wordt vervolgd! (Je kunt een e-mailnotificatie ontvangen zodra hier nieuws is.)

    Wil je in de tussentijd een gedetailleerde zorgkostenspecificatie inzien? Dan vragen we je voorlopig nog in te loggen op Mijn Zilveren Kruis en naar het 'zorgkostenoverzicht' te gaan. Een paar klikken meer.

    Dan nog antwoord op de vraag waarom we niet zomaar zorgkostenspecificaties tonen van meeverzekerde gezinsleden op onze website (los van het desktop/mobiel issue). Bijvoorbeeld die van je vrouw, Joost. Maar bijvoorbeeld ook die van kinderen vanaf 12 jaar. Hierover is nog wel eens onduidelijkheid. We schermen informatie van meeverzekerden af voor hun privacy, tenzij zij nadrukkelijk toestemming hebben gegeven dat jij mag meekijken. Deze toestemming kan worden gegeven via een machtiging. Als de machtiging – de toestemming dus – bij ons binnen is, worden ook hun zorgkostenspecificaties zichtbaar voor je (nu nog alleen in het 'zorgkostenoverzicht' op de desktop-site dus). Een machtiging indienen doe je hier: https://zk.nl/machtigen. Ik hoop dat dit een en ander verduidelijkt.

Opmerking
  • Hoi  en ,

    Ik ben afgelopen tijd voor jullie op onderzoek uitgegaan. Goede vragen namelijk! Dit zijn de antwoorden die ik heb kunnen vinden.

    Allereerst, de bouwers van de app en website begrijpen volledig jullie behoefte om een zorgkostenspecificatie te zien direct na het klikken op de link in de e-mail. Jullie zijn overigens niet de enigen die dit wensen. Meer klanten van Zilveren Kruis vragen hiernaar, werd mij verteld. In de komende maanden gaan we het bewuste 'financieel overzicht' (en welk detailniveau je kunt zien op mobiel) tegen het licht houden. Jullie verzoek wordt dan sowieso meegewogen, net als veel andere verbeterwensen.

    Ik verplaats dit topic daarom naar de 'Denk Mee'-sectie, zodat we updates kunnen plaatsen over de voortgang. Het zal nog even duren, maar wordt vervolgd! (Je kunt een e-mailnotificatie ontvangen zodra hier nieuws is.)

    Wil je in de tussentijd een gedetailleerde zorgkostenspecificatie inzien? Dan vragen we je voorlopig nog in te loggen op Mijn Zilveren Kruis en naar het 'zorgkostenoverzicht' te gaan. Een paar klikken meer.

    Dan nog antwoord op de vraag waarom we niet zomaar zorgkostenspecificaties tonen van meeverzekerde gezinsleden op onze website (los van het desktop/mobiel issue). Bijvoorbeeld die van je vrouw, Joost. Maar bijvoorbeeld ook die van kinderen vanaf 12 jaar. Hierover is nog wel eens onduidelijkheid. We schermen informatie van meeverzekerden af voor hun privacy, tenzij zij nadrukkelijk toestemming hebben gegeven dat jij mag meekijken. Deze toestemming kan worden gegeven via een machtiging. Als de machtiging – de toestemming dus – bij ons binnen is, worden ook hun zorgkostenspecificaties zichtbaar voor je (nu nog alleen in het 'zorgkostenoverzicht' op de desktop-site dus). Een machtiging indienen doe je hier: https://zk.nl/machtigen. Ik hoop dat dit een en ander verduidelijkt.

Onderliggend
Geen gegevens