Wat is het idee?
Mocht naar huis met thuiszorg wassen en aankleden. Krijg ik te maken met 1 zorgaanbieder welke ik persé niet over de vloer wil hebben. Heeft niks te maken met verzorgenden maar verleden van mijn vrouw intramuraal hetgeen men van mijn weet vanuit het verleden. Ook te veel wisseling van personeel en naast het algemene tekort aan personeel in de thuiszorg te weinig aandacht voor verzorgenden.
Heb nu gekozen voor een kleinere aanbieder. Gelukkig heb ik bij Zilveren Kruis een restitutie polis en word er slechts 85% vergoed aan de zorgaanbieder. Ben niet tegen afsluiten van contracten met zorgverleners, maar er moet wel wat te kiezen blijven. Volgens transfer verpleegkundigen staat onze plaats Rozenburg (Gem.Rotterdam) al slecht bekend om mensen aan goede zorg te kunnen helpen, dus sta je sla cliënt met de rug tegen de muur.
In het verleden heb ik een restitutie polis bij het Zilveren Kruis afgesloten om, bij spoedopname, niet voor verassingen te komen staan. Recent zijn de uitkeringen van deze polis met 15% verlaagd terwijl de premie hetzelfde is gebleven. Hier loop ik dus nu ook tegenaan. En als ex-cliëntenvertegenwoordiger vind ik het juist in deze tijd een groot probleem als je in je keuze wordt belemmerd als er toch al praktisch geen keuze is te maken. Te weinig aanbieders en daarnaast helaas nog te weinig verplegenden. Iets wat in ed toekomst alleen maar erger zal gaan worden.
Hopelijk wilt u meedenken als Zilveren Kuis. Heb hierover reeds een goed en vriendelijk gesprek gehad met een van uw medewerkers. Dit ook naar aanleiding van een reactie van mij op social medium. Ondanks mij leeftijd van bijna 87 ben ik gelukkig nog in staat voor mijzelf en ook voor anderen op te komen, hetgeen voor velen moeilijk zal zijn, ook al is men jonger.
Hopelijk spoort mijn eenvoudige bijdrage aan tot een nog betere zorgverlening en advies aan uw verzekerden.
Met hartelijke groet,
Cees van Die