Declaratieoverzichten blijven sturen

Wat is het idee?

Blijf declaratieoverzichten aan verzekerden sturen nadat het eigen risico is verbruikt. Volsta dus niet met de inzage-mogelijkheid via Mijn Zilveren Kruis, die nu geboden wordt.

Waarom?
Verzekerden inschakelen bij de controle op de declaraties die zorgverleners bij Zilveren Kruis indienen.

Voor wie is dit een verbetering?
1) Een financiële verbetering voor de verzekeraar en dus voor de verzekerden. Volgens mij wordt hierdoor een groter bedrag aan onterecht gedeclareerde zorgkosten voorkomen dan er kosten uit voortvloeien. (Wil ik graag over in discussie.)
2) Besef kweken bij verzekerden van de kosten van de zorg. Bij een verzekeringsgoed, dat in natura wordt verstrekt, dus waarvan je als verzekerde geen rekening krijgt, lijkt mij dit van belang.

P.S.
Voor de goede orde: ik heb dit idee een half jaar geleden als wens ingediend via Klantenservice. Na een brief van de Klachtbehandelaar van Klantenservice van 26 juni 2020 ("Uw wens ligt bij de eigenaar van de webpagina Mijn Zilveren Kruis")  heb ik er niets meer over gehoord. Vorige week heb ik Klantenservice eraan herinnerd.

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Wat mooi om te lezen dat je graag wilt dat jij en andere verzekerden beter inzicht in hun zorgkosten krijgen.

We verbeteren de informatie over zorgkosten voor onze klanten

We willen namelijk graag dat alle klanten begrijpen hoe hun zorgkosten in elkaar zitten. En dat dit voor hen niet te veel moeite kost.

Het verbeteren van deze informatie is een redelijk groot project

Dit zal meer dan een jaar lopen. Hierbij kijken we naar klantbehoeften. Daarna gaan we kijken hoe we de informatie aan de klanten kunnen aanbieden. En hoe we dat technisch kunnen bouwen (dat is een vrij ingewikkelde puzzel).  

We doen nu eerst onderzoek naar de verschillende wensen van klanten

Ook de informatie uit jouw idee en het andere gesprek dat nu op Samen gevoerd is, nemen we mee. Niet elke klant is hetzelfde. De ene klant wil bijvoorbeeld zoveel mogelijk informatie. De ander vindt dat juist verwarrend. En we willen voor verschillende typen klanten goede informatie geven. 

Bovenliggend Opmerking Onderliggend
Geen gegevens