Op pagina's over betalingsregeling, vermelden of mogelijk is wanneer dossier bij Syncasso

Voormalig community-lid

Wat is het idee?

Idee: op de pagina's over betalingsregeling treffen & eigen risico betalen, vermelden of het mogelijk is het eigen risico in termijnen te betalen, wanneer je dossier (een zilveren kruis schuld) bij Syncasso ligt.

Zodat men niet gaat twijfelen om wel of niet naar de huisarts te gaan en de zorgkosten als gevolg hiervan, alleen nog maar hoger worden, wanneer de klachten verder  verergeren.

Als jullie duidelijk maken dat betalen van eigen risico in termijnen mogelijk is, zelfs wanneer je een dossier bij Syncasso hebt lopen, twijfelt de cliënt die geen nieuwe schulden wil maken, niet om zijn klachten aan te gaan pakken.

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Corine gaf de volgende reactie:

De tekst op de pagina Betalingsregeling is aangepast. Hierop staat nu ook deze informatie vermeld:

X Heeft u al een dossier bij een incassobureau? Dan kunt u alleen telefonisch​ een betalingsregeling aanvragen.

  • Hoi , bedankt voor het delen van je idee. 

    Leuk dat je zo meedenkt over het verbeteren van de webpagina's. Als ik het goed begrijp zou je een extra toevoeging willen zien op de pagina's die gaan over betalingsregelingen en eigen risico. Zeker als we zo een twijfel kunnen weghalen bij verzekerden, zodat ze wel gewoon naar de (huis)arts gaan wanneer dat nodig is. 

    Heb je het dan over de pagina's op de openbare website? Of in Mijn Zilveren Kruis? Hoe dan ook, interessant om verder te bekijken! 

    Welke (openbare) pagina's had jij precies in gedachte? 
    Ik denk in ieder geval aan deze pagina: betalingsregeling
    En de financiële pagina in Mijn Zilveren Kruis - waar je ook een betalingsregeling kan aanvragen. 
    Zou je er nog andere pagina's aan toe willen voegen?

    Ik zal ondertussen ook nog het één en ander even navragen bij collega's. Namelijk:
    - Welke afspraken er precies zijn gemaakt over betalingsregelingen wanneer iemand ook een dossier heeft bij een incassobureau. Ik begrijp dat een regeling in situaties als deze telefonisch aangevraagd moet worden. Dit soort informatie is misschien ook goed om te vermelden op de website. 

    Daarna geef ik je idee graag door aan mijn collega's die de website aanpassen! Zowel de openbare website als Mijn Zilveren Kruis. Ik zet de status daarom alvast op ter beoordeling. 

  • Voormalig community-lid
    Voormalig community-lid

    Top om te lezen! De pagina betalingsregeling is inderdaad de belangrijkste. Ik zou dan via Google op die pagina binnenkomen met de woorden die ik zou intoetsen. Zou zelf niet op het idee komen om in te loggen in mijn zilveren kruis, maar hoe beter het openbaar / niet-openbaar gecommuniceerd wordt, hoe duidelijker jullie beleid hieromtrent is. Bedankt, met vriendelijke groet.

  • De tekst op de pagina Betalingsregeling is aangepast. Hierop staat nu ook deze informatie vermeld:

    X Heeft u al een dossier bij een incassobureau? Dan kunt u alleen telefonisch​ een betalingsregeling aanvragen.