Tandartsverzekering aanvragen

Wat is het idee?

Ik wilde vandaag een nieuw aanvullende tandenverzekering aanvragen.

Mijn bedoeling was om van 2 naar 3 sterren te gaan.

Hiervoor krijg een aanvullende vragenlijst die je moet invullen.

Wat mij hierin opvalt dat het voornamelijk vragen zijn, van zaken die met je tanden/kiezen in het verleden zijn gebeurd.

Dit betekent ook dat deze zaken bekend zijn.

Dus als ik inlog en al mijn gegevens in kan zien, dan zou het dus zo moeten zijn, dat een deel van die vragen overbodig, want je bent toch ingelogd?

Sommige vragen kon ik namelijk niet met 100% zekerheid invullen.

Mijn nieuwe aanvraag is niet goedgekeurd, maar met de juiste kennis misschien wel.

Dit idee is zeker een verbetering voor degene die geen digibeet zijn en voor mensen die hun verleden niet zo goed kunnen onthouden (zoals ik)

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Hoi Ronald, 

 

Ik heb je wens besproken met mijn collega’s. Je wil graag dat we declaratie-gegevens gebruiken voor het beoordelen van de aanvraag van je hoge tandartsverzekering.  

 

We kunnen geen declaraties gebruiken voor de beoordeling 

We mogen declaraties namelijk niet lang bewaren. En de vragen gaan ook over behandelingen die eerder kunnen zijn geweest.  

 

We passen wel de vragenlijst aan  

We hebben ook gesproken met onze collega’s die klantvragen beantwoorden. Zij zeggen dat meer verzekerden de vragen lastig kunnen beantwoorden. En dat dit soms zorgt dat verzekerden twijfelen over de beoordeling.  

Vragen die je als klant makkelijk zelf kunt beantwoorden komen straks eerst  

 

Bijvoorbeeld of je behandelingen verwacht de komende tijd. Vaak is dat namelijk de reden dat je niet geaccepteerd wordt voor een tandartsverzekering. De vragen over eerdere tandartsbehandelingen krijg je niet meer altijd. Zo hoef je geen informatie op te vragen bij je tandarts, als je al om een andere reden wordt afgewezen. En zo is duidelijker om welke reden je wordt afgewezen. 

 

Een afwijzing is natuurlijk nooit fijn. Dat kunnen we niet altijd veranderen. Maar we kunnen het aanvragen wel eenvoudiger maken.  

 

Heb je nog vragen? Dan hoor ik graag van je.  

Hartelijke groet, 

Sophie

  • Beste Tripel65, goed dat je dit als idee hebt ingebracht. Als lid van de Verzekerdenraad 'luister' ik graag mee met deze discussie. Het kan maar zo zijn dat dit met de privacy te maken heeft en met het feit dat bij een (nieuwe) aanvraag je zelf moet aangeven wat je medische situatie is. En ik snap helemaal je argument dat dit best lastig is voor eenieder die hun verleden niet zo goed kunnen onthouden! Ik ben benieuwd naar de reactie van iemand van Zilveren Kruis. Fijne dag en hartelijke groet, Natasja 

  • Hoi tripel65,

    Goed dat jouw idee deelt! Ik wil je idee nog iets beter snappen. Daarna kan ik het met mijn collega’s bespreken.

    Je wilde een tandartsverzekering aanvragen. En liep toen aan tegen vragen waarop je het antwoord niet zeker wist. Daardoor twijfel je of je aanvraag terecht is afgewezen.

    Je wil graag hulp bij het juiste antwoord op de vragen. Zo weet je zeker dat je aanvraag terecht is goedgekeurd of afgewezen. Je denkt daarbij aan het gebruik van je eerdere declaraties.

    Begrijp ik je dan goed zo, tripel65? En hoe zouden we kunnen helpen als iemand nog niet bij ons verzekerd is?

    Groet,
    Jasper

  • Offline als antwoord op Jasper - Zilveren Kruis

    Hoi Jasper, Je zit qua denken goed. Ik ben al jaren bij Zilveren Kruis, dus mijn medisch dossier zou bekend moeten zijn. Dus sommige vragen zouden dan overbodig worden in het proces van de aanvraag. Voor iemand die niet verzekerd bij jullie is natuurlijk een ander verhaal. Misschien denk ik simpel, maar mogelijk dat er medische gegevens opvraagbaar zijn, uiteraard met toestemming van de nieuwe klant. Maar zover wilde ik niet gaan, bij mij gaat het om klanten die bij de ZK al lid zijn. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Groet, Ronald (tripel65)

  • Offline als antwoord op tripel65

    Bedankt voor je reactie, Ronald! Ik snap wat je bedoelt! Ik ga de status aanpassen naar Helder idee. Een aantal keer per ga ik met collega's in gesprek over klantwensen. Daarna zal ik hier een terugkoppeling geven of we met jouw idee aan de slag gaan.