Administratie zorgverlener

Wat is het idee?

Naar mijn idee kunnen er kosten worden bespaard bij de zorgverleners. Eind vorig jaar bezoek gebracht voor een simpele klacht bij de fysiotherapeut.

Het kostte bijna een volledig bezoek om alle relevante en niet relevante vragen in te vullen door de zorgverlener. Hij gaf daarbij aan dat het veel eenvoudiger zou kunnen maar dat de verzekering maatschappijen dit verlangen. Er is door de zorgverleners al vaak tegen gegageerd zonder resultaat.

Naar mijn idee kan het dus veel efficiënter als de verzekeringen deze overbodige administratieve rompslomp zouden vereenvoudigen. En daardoor dus minder kosten.

Dit idee is gesloten
Bovenliggend Opmerking Onderliggend
  • Offline als antwoord op Halco - Zilveren Kruis

    Ja zeker als het gaat om een in mijn ogen simpele klacht als pijn in de rug na een verkeerde beweging. Ik denk dat een efficiëntere aanpak ook kosten kan besparen. Het valt mij ook op dat in de publieke opinie ook vaak gesproken wordt over de zware administratieve belasting van het zorg personeel. Kan het aan de kant van de verzekeraars niet simpeler dus kosten besparend. 

  • Offline als antwoord op HansJ

    Dank nog voor je toelichting. Op Samen gaan we met elkaar in gesprek over verbeteringen van onze zorgverzekering en service voor onze klanten en patiënten. Zo te lezen maak jij je zorgen over de afspraken tussen ons als zorgverzekeraar en de zorgverleners. Speciaal voor zorgaanbieders hebben wij een afdeling waar zorgaanbieders terecht kunnen met hun vragen. Of hiermee contact kunnen opnemen voor hulp.