In contact met verzekerden via Facebook of Instagram Live

Wat is het idee?

Ik zit in de Verzekerdenraad. Op deze community zag ik de vraag hoe wij de input van verzekerden beter mee kunnen nemen en kunnen ophalen. Ik zag daarin een voorstel dat je online meetings zou kunnen organiseren. ik vroeg mij af of jullie al ervaringen hebben in Facebook of Instagram live sessies? Ik zie overigens dat er überhaupt weinig interactie is op Facebook. Je zou misschien vaker specifieke thema's rond gezondheid kunnen uitwerken, dus in de vorm van blogs of vlogs bijvoorbeeld. Tegelijkertijd kan ik mij ook voorstellen dat het lastig is om iets op te pakken wat niet direct tot veel kritiek leidt op Zilveren Kruis als verzekeraar. Want dat zie ik ook regelmatig tussen de opmerkingen, waarschijnlijk ook nooit helemaal te voorkomen. En vooral ingaan op de actualiteit, zoals nu met corona, ik zag dat een post naar een pagina van jullie website over meest gestelde vragen corona en zorgverzekeraar wel veel reacties had. 

Succes en vanuit de community commissie denken wij nog graag mee. 

Dit idee is gesloten
meer dan 3 jaar geleden
Bovenliggend
  • Goedemiddag Willeke,

    Hartelijk dank voor je bericht hier! Leuk dat jullie hier vanuit de Verzekerdenraad op meekijken!

    Ik zie in jouw bericht een aantal punten terugkomen. Op de vraag hoe we de input van verzekerden beter kunnen meenemen en ophalen, vraag je je af of er bijvoorbeeld al veel op Facebook wordt gedaan, omdat je daar zelf weinig interactie ziet. Als oplossing hiervoor zie je een mogelijkheid om in de vorm van blogs of vlogs relevante thema’s onder de aandacht kan brengen. Of misschien Facebook of Instagram live sessies te organiseren.

    Het is mij niet helemaal of het nu gaat om hoe de Verzekerdenraad van Zilveren Kruis met verzekerden kan communiceren, of hoe Zilveren Kruis met verzekerden communiceert of zorgt voor interactie op de social mediakanalen. Zou je dit willen toelichten? En klopt het dat het om deze vraag met reacties ging: “Hoe zorgen we dat elke verzekerde zijn stem kan laten horen?”

    Groet,
    Jasper

Reactie
  • Goedemiddag Willeke,

    Hartelijk dank voor je bericht hier! Leuk dat jullie hier vanuit de Verzekerdenraad op meekijken!

    Ik zie in jouw bericht een aantal punten terugkomen. Op de vraag hoe we de input van verzekerden beter kunnen meenemen en ophalen, vraag je je af of er bijvoorbeeld al veel op Facebook wordt gedaan, omdat je daar zelf weinig interactie ziet. Als oplossing hiervoor zie je een mogelijkheid om in de vorm van blogs of vlogs relevante thema’s onder de aandacht kan brengen. Of misschien Facebook of Instagram live sessies te organiseren.

    Het is mij niet helemaal of het nu gaat om hoe de Verzekerdenraad van Zilveren Kruis met verzekerden kan communiceren, of hoe Zilveren Kruis met verzekerden communiceert of zorgt voor interactie op de social mediakanalen. Zou je dit willen toelichten? En klopt het dat het om deze vraag met reacties ging: “Hoe zorgen we dat elke verzekerde zijn stem kan laten horen?”

    Groet,
    Jasper

Onderliggend
Geen gegevens