meer betalen, minder vergoeden

Wat is het idee?

Het jaarlijkse rondje verzekeraars vergelijken leert dat er maar weinig verschil meer zit tussen de verzekeraars. Ze hebben allemaal de prijzen verhoogd, er is weer minder keuzevrijheid en er wordt weer een beetje minder zorg vergoed dan vorig jaar. Natura of combipolissen, geen winstoogmerk, we behartigen jouw belangen...denk met ons mee....vul maar in, allemaal woorden die verhullen wat gebeurt: namelijk dat de vergoedingen jaarlijks krimpen en de prijzen steeds wat hoger worden.

Door alle wervende teksten en mooie foto's van tevreden mensen op de verzekersites kan het idee ontstaan dat goede zorg het doel is van een verzekeraar. Maar dat is slimme marketing, het doel van een verzekeraar is geld verdienen aan zorg. Wij, de klanten, zijn een verdienmodel geworden. Zorg wordt steeds moeilijker betaalbaar voor veel mensen en als je het zelf niet kunt opbrengen is dat dikke pech, ook hier, niet alleen in Amerika.

En hoe aardig mensen aan de telefoon ook zijn of hoe vlot dingen geregeld worden, verzekeraars zijn er niet voor ons maar voor zichzelf. We moeten hier met elkaar over nadenken want het is letterlijk niet gezond als de commercie de baas is.

Dit idee is gesloten

Wil je opnieuw over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw idee. 

Bovenliggend Opmerking Onderliggend
Geen gegevens