Facturen van zorgverleners niet automatisch accepteren

Wat is het idee?

  1. Kosten die doorgezet worden aan zilveren kruis hoeven niet acceptabel te zijn. 
    voorbeeld: heb een factuur gekregen van zilveren kruis omdat Bergman Vrouwen zorg de factuur bij jullie heeft ingediend. deze factuur is €275 voor 5 min bel consult. Dit is extreem hoog.
  2. naast hoge bedrag is ook reden van factuur bepalend. In dit geval behoort het tot een afronding van een hormoon behandeling die ik via Bergman ben gestart. Ik heb telf contact gelegd omdat ik op een juiste manier wilde afbouwen! Dus naar mijn mening hoort dit onder “na-zorg”
  3. dit soort hoge facturen zouden terug gelegd moeten kunnen worden bij de indiener zodat daarmee de discussie gevoerd kan worden! Ik moet nu betalen omdat ik wel zorg verzekering wil blijven houden. Maar de druk bij Bergman is er niet omdat zij toch hun geld wel krijgen
In gesprek over jouw idee
  • Hoi Christine,

    Fijn dat je je hebt geregistreerd op Samen en meteen een bericht met ons deelt.

    Het is vervelend om te lezen dat je een hoge factuur van Bergman hebt ontvangen. Als je twijfelt of een rekening klopt, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen je verder helpen en meer uitleg geven. We kunnen eventueel ook contact opnemen met je zorgverlener.

    Daarnaast hebben we pas ook een soortgelijk idee ontvangen van AnBo over het controleren van nota’s. Onze reactie op dat idee kun je hier teruglezen.