Wat is je eerste indruk van ons? Wat kan beter?

Wat leuk dat je in 2021 kiest voor Zilveren Kruis!

We verwelkomen elk jaar duizenden nieuwe klanten. Daardoor hebben we misschien nog niet de kans gehad om ook met jou persoonlijk kennis te maken. Ik leer je namelijk graag beter kennen. Niet voor niets hebben wij deze community-website, waarop we rechtstreeks met elkaar kunnen praten.

Dus vertel eens: wat vond je van je eerste weken bij Zilveren Kruis? Voel je je een beetje welkom en goed geïnformeerd?

  • Offline

    Super! Ik heb contact gehad met een zorgcoach voor wachtlijstbemiddeling en ben direct goed en serieus geholpen. Super fijn. Ook vandaag kreeg ik een telefoontje om te vragen hoe dit contact geweest is. Dit laat zien dat jullie een serieus bedrijf zijn, dat openstaat voor verbetering. 

  • Offline

    Ik ben opnieuw geen klant geworden dit jaar bij Zilverenkruis. Ik kan jullie wel vertellen waarom.

    - Ik mis de aanvullende dekking voor 250 euro geneesmiddelen GVS (bij enkele verzekeraars wel te krijgen).

    - De achterstand van de PGB indicaties is ook een heel belangrijkpunt bij andere verzekeraars 2 weken en bij zilverenkruis 12 tot 14 

    Voor de rest denk ik dat ZK een prima verzekeraar kan zijn.

  • Offline als antwoord op DVR00:

     Wat fijn dat je zo'n goede eerste indruk hebt. Wij zijn natuurlijk wel super benieuwd of er nog iets is wat wij zouden kunnen verbeteren in het overstapproces? Miste je bijvoorbeeld bepaalde informatie die je niet van ons hebt ontvangen voordat je met ons belde? 

  • Hier een greep uit de ervaringen van nieuwe klanten die we gister ontvingen via e-mail...


    Zo gaf iemand aan: "De vraagstelling is veel te snel. Weet ik veel hoe het Zilveren Kruis acteert, als ik daadwerkelijk wat mankeer?" Goed punt natuurlijk. Maar we horen graag hoe de overstap is bevallen, óók als je (gelukkig) niks mankeert. Ging de overstap van een leien dakje? Ergens ruimte voor verbetering? Door hier meer grip op te krijgen, kunnen we nieuwe klanten volgend jaar (nog) beter verwelkomen.

    Een ander schreef: "[De eerste indruk] is prima. Voor de rest nog geen ervaring met de diensten van jullie verzekeringen en hoop dat ik er voorlopig nog geen gebruik van te maken." Dat is prettig om te horen. We zijn wel nog benieuwd naar wát die indruk dan precies prima maakte. Deel gerust meer details!


    Als ik meer berichten binnen krijg via e-mail, meld ik me weer!

  • Offline als antwoord op Wendelien:

    Nee hoor. Alles is duidelijk! Dank

  • Net binnen via e-mail:

    "[Ik] kan niet eens mijn financiële gegevens inzien en beheren omdat de polis op mijn mans naam staat vanwege [zijn] collectiviteitskorting. Je moet toch gewoon je eigen zorgkosten kunnen beheren en niet moeten wachten tot de ander van zijn/haar werk thuiskomt om in te loggen met zijn/haar DigiD? (...) Stel dat een van ons in het ziekenhuis terecht komt, dan kan de ander niet eens dingen regelen. Dat ouders het voor hun kinderen beheren is begrijpelijk maar als echtpaar komt het heel vreemd over."


    Na doorvragen voegt mevrouw hieraan toe:

    "Tijdens het overstappen heb ik hier contact over gehad [met Zilveren Kruis]. De optie die mij gegeven werd, was om zelf verzekeringnemer te worden en mijn man de partner. Hiervoor moesten we dan gezamenlijk naar Zilveren Kruis bellen. Maar dan blijft het probleem bestaan. En ik heb geen collectiviteitscode. Waarom niet gewoon net zoiets als bij de bank een ‘en/of rekening’ maar dan nu een ‘en/of account‘ of polis. Dan kun je voor jezelf maar ook voor elkaar de dingen regelen indien nodig. En als daar een machtiging voor nodig is bij het afsluiten, is dat prima."


    Duidelijke taal! Kan je hier wat mee, ?

  • Ik kan me voorstellen dat mensen die zich samen verzekeren, hier tegenaan lopen. Blijkbaar maken wij nieuwe klanten, zoals deze mevrouw, onvoldoende duidelijk hoe dit bij Zilveren Kruis werkt. We willen voorkomen dat mensen achteraf voor onprettige verrassingen komen te staan. Dus hier doen we verder onderzoek naar. Het idee van een en/of-account of -polis, zoals je dat bij een bank gewend bent, vind ik een interessante gedachte! Ik neem dit idee mee in onze evaluatie.
  • Offline

    Sinds dit jaar ben ik (weer) bij Zilveren Kruis als klant. Mijn eerste ervaring? Helaas bizar slecht. Het gaat al mis bij de jaarpremie-betaling. We hebben ondertussen meerdere keren contact gehad (ook met de financiële afdeling) waarbij volgens "het systeem" (excasso) de door mij teveel betaalde premie is teruggestort naar een rekeningnummer dat a) niet is gebruikt door mij om de premie van te betalen, b) niet van mij is en c) niet bij mijn gegevens staat / stond.

    Uiteindelijk staat nu (ondanks dat ik dus wel al láng betaald heb) mijn status op "niet betaald" en gaat de financiële afdeling "er achteraan om het geld proberen terug te halen van een rekening waar het niet naartoe had gemoeten", en ben ik gevraagd om "een vinger aan de pols te houden omdat een medewerker zelf deze casus niet kan monitoren". Oftewel: ik weet nu niet of ik wel verzekerd ben én nu moet ik over een maand maar weer kijken of het allemaal gelukt is met geld terugkrijgen. Met een beetje pech mag ik dan weer gaan bellen om te vragen hoe het zit. Dat Zilveren Kruis een halfgaar IT-systeem heeft en zijn administratie niet op orde heeft wordt nu opeens mijn probleem: regelrechte waanzin!

    De slogan "Achmea ontzorgt" is zo te merken niet van toepassing voor Zilveren Kruis. Dat hadden ze er wat mij betreft wel even bij mogen vertellen...

  • Offline als antwoord op ErnstN:

     wat ontzettend vervelend om te horen. Kun je mij een e-mail sturen dan ga ik dit verder voor je uitzoeken. Jammer dat je overstap verre van soepel verlopen is. Ik hoop dat ik je op weg kan helpen. Stuur mij een privébericht door rechtsboven op het praatwolkje te klikken. Wij houden contact.

  • als antwoord op Wendelien:

    Zilveren Kruis, misschien kunnen jullie zorgen dat het hetzelfde gaat als bij de meeste andere verzekeraars ( of : hetzelfde als bij de andere GOEDE verzekeraars). En verder merk ik op dat jullie ook de suggestie hadden kunnen doen om na te kijken of het collectief contract het toestaat dat de echtelieden ieder een eigen polis hebben en toch collectiviteitskorting krijgen. Er zijn , althans bij andere zorgverzekeraars, veel collectiviteiten die dit wèl toestaan.