• Reacties 5 reacties
  • Abonnees 3 abonnees
  • Weergaven 19392 weergaven
  • Gebruikers 0 leden zijn hier

Hoe zorgen we dat elke verzekerde zijn stem kan laten horen?

Luisteren naar de wensen van verzekerden en hen laten weten wat je met hun wensen doet. Daar draait de nieuwe wet verzekerdeninvloed om. Samen met  en andere collega’s kijk ik daarom naar hoe wij verzekerden invloed laten hebben, bijvoorbeeld over de manier waarop wij met klanten communiceren en over de afspraken die wij met zorgverleners maken.

Daarom ben ik benieuwd hoe we ervoor kunnen zorgen dat iedere verzekerde weet van de mogelijkheden om mee te denken.

Hoe kunnen wij elke verzekerde laten meedenken?

En hoe maken we dit voor iedereen zo gemakkelijk en toegankelijk mogelijk? Heb jij daar ideeën over?

Bovenliggend
  • Hoi Jesse en Feina,

     , precies de diversiteit aan verzekerden is ook de reden van mijn vraag. Sommige mensen denken van nature graag mee en weten ons makkelijk te vinden. Tegelijk zien we ook een groep verzekerden die wel een mening heeft, maar iets meer uitgenodigd moet worden om ermee te komen. Jouw idee van verschillende vormen van communicatie inzetten en ook bijv. online meetings sluiten daar denk ik goed bij aan. Ik zou me ook kunnen voorstellen dat we naast dit soort gesprekken ook laagdrempeliger vragen stellen, bijvoorbeeld in een poll-vorm. Zo kunnen ook verzekerden die snel hun mening willen delen dat makkelijker doen. Zie jij dat ook als meerwaarde naast de ideeën die je zelf al deelde?

     , de wensen en meningen die verzekerden in contact met onze collega’s (via telefoon, maar bijvoorbeeld ook whatsapp of social media) aangeven, nemen we zeker mee. Dat kan zijn via signalen die onze collega’s delen (mijn ervaring daarmee is anders dan de jouwe, ik merk juist dat mijn collega’s die verzekerden te woord staan wel goed weten wat er speelt bij verzekerden en welke wensen regelmatig terugkomen), maar we kijken ook naar manieren om dit deels geautomatiseerd te doen. Dit luisteren naar klantwensen is voor ons niet nieuw.

    Waar we wel nog een stap zetten is in de terugkoppeling wat we met de wensen doen. Sommige wensen kunnen en willen we uitvoeren, andere niet. Verschillende verzekerden hebben namelijk verschillende en soms zelf tegengestelde behoeften. Daar zoeken we een balans in. Ik lees dat je denkt dat nu wensen van bellers verloren gaan en dat er niets mee gebeurt. In de terugkoppeling kun je verwachten dat we delen welke input we hebben afgewogen en welke afweging we maken in hoe we met de klantwensen omgaan. Zo kun je als verzekerde beter zien wat er met de klantwensen gebeurt.

Reactie
  • Hoi Jesse en Feina,

     , precies de diversiteit aan verzekerden is ook de reden van mijn vraag. Sommige mensen denken van nature graag mee en weten ons makkelijk te vinden. Tegelijk zien we ook een groep verzekerden die wel een mening heeft, maar iets meer uitgenodigd moet worden om ermee te komen. Jouw idee van verschillende vormen van communicatie inzetten en ook bijv. online meetings sluiten daar denk ik goed bij aan. Ik zou me ook kunnen voorstellen dat we naast dit soort gesprekken ook laagdrempeliger vragen stellen, bijvoorbeeld in een poll-vorm. Zo kunnen ook verzekerden die snel hun mening willen delen dat makkelijker doen. Zie jij dat ook als meerwaarde naast de ideeën die je zelf al deelde?

     , de wensen en meningen die verzekerden in contact met onze collega’s (via telefoon, maar bijvoorbeeld ook whatsapp of social media) aangeven, nemen we zeker mee. Dat kan zijn via signalen die onze collega’s delen (mijn ervaring daarmee is anders dan de jouwe, ik merk juist dat mijn collega’s die verzekerden te woord staan wel goed weten wat er speelt bij verzekerden en welke wensen regelmatig terugkomen), maar we kijken ook naar manieren om dit deels geautomatiseerd te doen. Dit luisteren naar klantwensen is voor ons niet nieuw.

    Waar we wel nog een stap zetten is in de terugkoppeling wat we met de wensen doen. Sommige wensen kunnen en willen we uitvoeren, andere niet. Verschillende verzekerden hebben namelijk verschillende en soms zelf tegengestelde behoeften. Daar zoeken we een balans in. Ik lees dat je denkt dat nu wensen van bellers verloren gaan en dat er niets mee gebeurt. In de terugkoppeling kun je verwachten dat we delen welke input we hebben afgewogen en welke afweging we maken in hoe we met de klantwensen omgaan. Zo kun je als verzekerde beter zien wat er met de klantwensen gebeurt.

Onderliggend
Geen gegevens