Hoe zorgen we dat elke verzekerde zijn stem kan laten horen?

Luisteren naar de wensen van verzekerden en hen laten weten wat je met hun wensen doet. Daar draait de nieuwe wet verzekerdeninvloed om. Samen met  en andere collega’s kijk ik daarom naar hoe wij verzekerden invloed laten hebben, bijvoorbeeld over de manier waarop wij met klanten communiceren en over de afspraken die wij met zorgverleners maken.

Daarom ben ik benieuwd hoe we ervoor kunnen zorgen dat iedere verzekerde weet van de mogelijkheden om mee te denken.

Hoe kunnen wij elke verzekerde laten meedenken?

En hoe maken we dit voor iedereen zo gemakkelijk en toegankelijk mogelijk? Heb jij daar ideeën over?

Bovenliggend
  • Ik vind een poll teveel lijken op een referendum. Een referendum heeft als nadeel dat een populaire, maar niet verstandige mening, de overhand kan krijgen. Als voorbeeld noem ik een poll om het eigen risico af te schaffen. ( ik weet dat Zk daar niet over gaat). Als deze poll gedaan zou worden , zou dit direct gewonnen worden, omdat iedereen graag minder betaalt en niemand nadenkt over het totale kostenplaatje.
    Dus ik ben tegen een poll. Ik vind dat een poll een te populaire indruk maakt. Ik raad daarentegen ZK aan zelf ideeën uit te werken. Nieuwe en bestaande verzekerden kunnen daarop reageren door klant te worden of juist op te zeggen. Ook zou ik aanraden om een ander personeelsbeleid te voeren. Ik vind dat het personeel ( en ook de directie), niet voldoende deskundig en bevlogen is. Vooral de ICT afdeling moet heel sterk zijn en misschien beter betaald worden, zodat je de beste mensen kunt krijgen. Naast een sterke ICT afdeling moeten ook de administratieve processen in orde zijn. Neem mensen aan, die praktisch en snel zijn.
Reageren
  • Ik vind een poll teveel lijken op een referendum. Een referendum heeft als nadeel dat een populaire, maar niet verstandige mening, de overhand kan krijgen. Als voorbeeld noem ik een poll om het eigen risico af te schaffen. ( ik weet dat Zk daar niet over gaat). Als deze poll gedaan zou worden , zou dit direct gewonnen worden, omdat iedereen graag minder betaalt en niemand nadenkt over het totale kostenplaatje.
    Dus ik ben tegen een poll. Ik vind dat een poll een te populaire indruk maakt. Ik raad daarentegen ZK aan zelf ideeën uit te werken. Nieuwe en bestaande verzekerden kunnen daarop reageren door klant te worden of juist op te zeggen. Ook zou ik aanraden om een ander personeelsbeleid te voeren. Ik vind dat het personeel ( en ook de directie), niet voldoende deskundig en bevlogen is. Vooral de ICT afdeling moet heel sterk zijn en misschien beter betaald worden, zodat je de beste mensen kunt krijgen. Naast een sterke ICT afdeling moeten ook de administratieve processen in orde zijn. Neem mensen aan, die praktisch en snel zijn.
Onderliggend
Geen gegevens