Hoe begrijpelijk vind je de antwoorden van onze chatbot?

Heb je wel eens een vraag gesteld aan chatbot Ziv? Je vindt Ziv in onze app en in Mijn Zilveren Kruis. Ziv geeft direct antwoord op veel vragen. Bijvoorbeeld over vergoedingen, rekeningen betalen of gegevens wijzigen. Hieronder zie je een voorbeeld van een vraag die Ziv beantwoordt over de vergoeding voor fysiotherapie. Maar misschien heb je zelf ook al eens met Ziv gechat.

We willen graag meer weten over hoe begrijpelijk je chatbot Ziv vindt. Zodat we dit kunnen verbeteren als dat nodig is. We vinden het namelijk belangrijk dat iedereen de antwoorden van chatbot Ziv goed begrijpt. Vind je het antwoord dat Ziv geeft duidelijk genoeg? Wat doen we goed, en wat kunnen we beter doen?
We zijn benieuwd naar jouw ervaring en mening.

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Persoonlijk contact heeft mijn uitgesproken voorkeur. Een chatbot, hoe mooi de naam ook is die jullie hem geven, kan nooit een persoonlijk gesprek vervangen. Dus van mij mag Zilveren Kruis Chatbot Ziv vandaag nog aan de wilgen hangen en vervangen door personen die de Nederlandse taal machtig zijn. De rechtstreekse benadering en daarmee het gevoel krijgen als klant gewaardeerd en serieus genomen te worden wordt daarmee aangetoond.

    Het argument "personele problemen" en daaraan gerelateerde motieven en daardoor slecht- of geheel niet bereikbaar te zijn wil er bij mij niet in. Net als alle verzekeraars heeft ook Zilveren kruis een winst doelstelling. Er zal dus altijd gestreefd worden naar kostenbesparing om daarmee de winst te vergroten, simpel en alleen omdat de aandeelhouders dat eisen. Medewerkers die je niet hebt vergroten indirect de resultaten is de kromme redenering. Echter ben ik ervan overtuigd dat door je positief te onderscheiden en je klant centraal te stellen het marktaandeel en resultaat op termijn sterk zal stijgen. 

    Zilveren Kruis is daar niet uniek in maar ik verbaas mij dat zichzelf dienstverlenende noemende organisaties zo met hun klanten om durven te gaan. Zichzelf veelal verstoppend achter een bel menu, lange wachttijden voordat men een medewerker te spreken krijgt, onbereikbaar zijn. Kortom de meeste dienstverlenend organisaties stralen uit dat zij er niet voor hun klant zijn maar hebben een opstelling "de klant is er voor ons". 

Opmerking
  • Persoonlijk contact heeft mijn uitgesproken voorkeur. Een chatbot, hoe mooi de naam ook is die jullie hem geven, kan nooit een persoonlijk gesprek vervangen. Dus van mij mag Zilveren Kruis Chatbot Ziv vandaag nog aan de wilgen hangen en vervangen door personen die de Nederlandse taal machtig zijn. De rechtstreekse benadering en daarmee het gevoel krijgen als klant gewaardeerd en serieus genomen te worden wordt daarmee aangetoond.

    Het argument "personele problemen" en daaraan gerelateerde motieven en daardoor slecht- of geheel niet bereikbaar te zijn wil er bij mij niet in. Net als alle verzekeraars heeft ook Zilveren kruis een winst doelstelling. Er zal dus altijd gestreefd worden naar kostenbesparing om daarmee de winst te vergroten, simpel en alleen omdat de aandeelhouders dat eisen. Medewerkers die je niet hebt vergroten indirect de resultaten is de kromme redenering. Echter ben ik ervan overtuigd dat door je positief te onderscheiden en je klant centraal te stellen het marktaandeel en resultaat op termijn sterk zal stijgen. 

    Zilveren Kruis is daar niet uniek in maar ik verbaas mij dat zichzelf dienstverlenende noemende organisaties zo met hun klanten om durven te gaan. Zichzelf veelal verstoppend achter een bel menu, lange wachttijden voordat men een medewerker te spreken krijgt, onbereikbaar zijn. Kortom de meeste dienstverlenend organisaties stralen uit dat zij er niet voor hun klant zijn maar hebben een opstelling "de klant is er voor ons". 

Onderliggend
  • Offline als antwoord op Herman52

    Goedemiddag  Dank je wel voor jouw reactie. Wij willen ook dat, indien gewenst en binnen onze openingstijden, er altijd gecommuniceerd kan worden met een medewerker. Deze zijn er alleen niet dag en nacht, maar omdat we graag altijd bereikbaar willen zijn, is onze chatbot dan een alternatief. Sowieso zien wij onze medewerkers..of deze nu digitaal is, zoals Ziv of een medewerker van de klantenservice altijd samen als een team om de vragen te beantwoorden. We willen zeker geen organisatie zijn die hun telefoonnummer verbergd of alleen maar online onze verzekerden te woord wil staan. Dit zullen we ook nooit gaan doen. Dank je wel voor de input. Ik neem dit mee.