Hero Image

Wat vind je van hulpmiddelen om thuis zelfstandiger te zijn, zodat de wijkverpleegkundige niet hoeft te komen?

Heb je weleens gehad dat een wijkverpleegkundige bij jou thuiskwam , terwijl je het ook zelf had kunnen doen met een handig hulpmiddel?

Bij Zilveren Kruis kijken we of klanten dit soort hulpmiddelen kunnen gebruiken. En of het klanten helpt om zelfstandig medische handelingen te doen. Zo hoeft een wijkverpleegkundige niet altijd langs te komen.

Eerder vroegen we welke zorg je thuis het liefst wilt krijgen, met of zonder hulp. Als vervolg hierop zijn we benieuwd: Wat vind je van hulpmiddelen om thuis zelfstandiger te zijn? Of vind je het juist wel fijn dat een wijkverpleegkundige langskomt?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    Het is zo afhankelijk van welk hulpmiddel er nodig is en de toestand van de persoon.

    Als ik het enkel op ons zelf betrek gaan we bij een hulpvraag eerst in overleg met de hulpverlener (algemeen) over noodzaak / duur; gaan informatie opvragen / laten ons informeren en meestal wel een afspraak met een wijkverpleegkundige waarbij de insteek wel is of we het (binnen grenzen) na uitleg het niet verder zelf kunnen doen.

    Tot op heden heeft dit ons goed bevallen waarbij er altijd de mogelijkheid was om na een periode even contact (meestal telefonisch) op te nemen voor vragen / voortgang.

    Zit ook in ons karakter dat wij zoveel mogelijk “vrij” willen zijn en de zorg zo min mogelijk willen belasten.

    Uiteraard moet het wel verantwoord zijn.

    Een kanttekening is wel dat wij vinden dat mensen niet “gepamperd” moeten worden en dat er best meer nadruk mag komen op zelfredzaamheid. Tevens bewustwording creëren dat de zorg niet gratis is en dat wij met zijn allen de plicht hebben om de zorg betaalbaar te houden.

Opmerking
  • Offline

    Het is zo afhankelijk van welk hulpmiddel er nodig is en de toestand van de persoon.

    Als ik het enkel op ons zelf betrek gaan we bij een hulpvraag eerst in overleg met de hulpverlener (algemeen) over noodzaak / duur; gaan informatie opvragen / laten ons informeren en meestal wel een afspraak met een wijkverpleegkundige waarbij de insteek wel is of we het (binnen grenzen) na uitleg het niet verder zelf kunnen doen.

    Tot op heden heeft dit ons goed bevallen waarbij er altijd de mogelijkheid was om na een periode even contact (meestal telefonisch) op te nemen voor vragen / voortgang.

    Zit ook in ons karakter dat wij zoveel mogelijk “vrij” willen zijn en de zorg zo min mogelijk willen belasten.

    Uiteraard moet het wel verantwoord zijn.

    Een kanttekening is wel dat wij vinden dat mensen niet “gepamperd” moeten worden en dat er best meer nadruk mag komen op zelfredzaamheid. Tevens bewustwording creëren dat de zorg niet gratis is en dat wij met zijn allen de plicht hebben om de zorg betaalbaar te houden.

Onderliggend
Geen gegevens