Hero Image

Wat vind je van hulpmiddelen om thuis zelfstandiger te zijn, zodat de wijkverpleegkundige niet hoeft te komen?

Heb je weleens gehad dat een wijkverpleegkundige bij jou thuiskwam , terwijl je het ook zelf had kunnen doen met een handig hulpmiddel?

Bij Zilveren Kruis kijken we of klanten dit soort hulpmiddelen kunnen gebruiken. En of het klanten helpt om zelfstandig medische handelingen te doen. Zo hoeft een wijkverpleegkundige niet altijd langs te komen.

Eerder vroegen we welke zorg je thuis het liefst wilt krijgen, met of zonder hulp. Als vervolg hierop zijn we benieuwd: Wat vind je van hulpmiddelen om thuis zelfstandiger te zijn? Of vind je het juist wel fijn dat een wijkverpleegkundige langskomt?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Ik wil niet lastig zijn of heilige huisjes intrappen, maar ik ben 79 jaar en heb sinds 25 jaar apneu en gebruik hiervoor een Cpap apparaat.

    Tot de  coronacrisis zijn elk jaar de gegevens van dat apparaat uitgelezen is de werking gecontroleerd en stond er een een doos gereed met nieuwe hulpmiddelen zoals een masker een slang een waterreservoir en filters, daarnaast kon je met een longarts of een longverpleegkundige de resultaten bespreken en kon je eventueel vragen stellen of je kreeg nuttige adviezen. 

    Sinds corona heb ik nog 1 keer telefonisch met mijn longarts gesproken met de mededeling dat alle controle en behandeling is overgeheveld naar de leverancier van de apparaten. Als ik dat bedrijf bel met een vraag dan krijg ik een telefoniste aan de lijn die me geen bevredigend antwoord kan geven. Ik heb het idee dat ik de laatste tijd meer problemen heb met mijn apneu maar kan dus nergens terecht.

    Waarom zo'n dure kuur als er toch niemand zich druk over maakt, dat vind ik geld verspillen.

Opmerking
  • Ik wil niet lastig zijn of heilige huisjes intrappen, maar ik ben 79 jaar en heb sinds 25 jaar apneu en gebruik hiervoor een Cpap apparaat.

    Tot de  coronacrisis zijn elk jaar de gegevens van dat apparaat uitgelezen is de werking gecontroleerd en stond er een een doos gereed met nieuwe hulpmiddelen zoals een masker een slang een waterreservoir en filters, daarnaast kon je met een longarts of een longverpleegkundige de resultaten bespreken en kon je eventueel vragen stellen of je kreeg nuttige adviezen. 

    Sinds corona heb ik nog 1 keer telefonisch met mijn longarts gesproken met de mededeling dat alle controle en behandeling is overgeheveld naar de leverancier van de apparaten. Als ik dat bedrijf bel met een vraag dan krijg ik een telefoniste aan de lijn die me geen bevredigend antwoord kan geven. Ik heb het idee dat ik de laatste tijd meer problemen heb met mijn apneu maar kan dus nergens terecht.

    Waarom zo'n dure kuur als er toch niemand zich druk over maakt, dat vind ik geld verspillen.

Onderliggend
Geen gegevens