Hero Image

Hulp bij het kiezen van je verzekering
Je verzekering kiezen of veranderen: dat doet iedereen anders.

De een wil het snel kunnen regelen, geen gezeur. De ander zoekt het eerst tot op de bodem uit. En dan is er nog een groep die twijfelt en eigenlijk wel wat hulp verwacht bij het kiezen.

Je weet meteen bij welke groep jij hoort, toch? Want nog maar een paar maanden geleden nam je een beslissing voor je zorgverzekering in 2022.

Waar liep jij tegenaan toen je je verzekering koos of veranderde? En wat ging soepel?

Welke hulp verwacht je van (de website van) Zilveren Kruis bij het maken van je keuze?

Met jouw antwoord maken we onze website voor komend jaar weer beter, zodat het makkelijker wordt om een pakket te kiezen

Log in en reageer

  • Offline

    Hoi,

    Het uitzoeken van een basisverzekering is vrij eenvoudig maar als je het over de aanvullend verzekering hebt is dit een ander verhaal. Je kunt op de website meestal wel een bepaalde vergoeding aanklikken en dan per pakket zien hoeveel vergoeding je hebt. Als je net als ik opzoek bent naar vrij specifieke vergoedingen kom je hier ook niet mee uit.. Want helaas staan alleen maar de meeste gekozen vergoedingen op de website en moet je zelf heel goed zoeken naar je vergoeding.

    Dit komt natuurlijk ook dat verzekeraars op dit moment zelf mogen kiezen wat ze vergoeden in de aanvullende verzekering en dus ook weleens iets onder een andere benaming stoppen.

    Meestal kom ik er vervolgens wel uit met de pakketvergelijker waar alle vergoedingen op staan. Echter is het mij in 2022 opgevallen dat PDF bestand niet makkelijk terug te vinden was. Een centrale plek zou fijn zijn.

    Ook zou het fijn zijn om makkelijk en snel in een document alle wijzigingen in de basis en aanvullende verzekering te kunnen terugvinden. Als je hier zelf naar moet gaan zoeken haken mensen al snel af.

  • Mijn man was al bij u verzekerd. Na wat inlichtingen via de klantenservice, was ik overtuigd!

  • Er zijn al allerlei (vast geen onafhankelijke?) vergelijkingssites, maar wat mij betreft mag er in deze branche wel iets meer gestandaardiseerd worden. Het gaat hier om zorgverzekering, wat mij betreft een basisbehoefte. Met meer dezelfde soort pakketten kun je beter vergelijken op kosten en modules toevoegen die je nodig hebt en niet afnemen wat je niet nodig hebt.

  • Gezien de prettige ervaringen in 2021 heb ik geen moment geaarzeld om de verzekering voort te zetten.

  • Offline

    Vertrouwen op basis van ervaring in de afgelopen jaren is de belangrijkste overweging bij de keus. Aangezien ik daarin niet, maar dan ook absoluut niet, teleurgesteld ben is de keus eenvoudig. Zijn er veel kleine lettertjes? Ja, heel veel. Zijn die nuttig en nodig? Ja. Maar voor zover ik kan beoordelen is dat eerder om malversaties tegen te gaan, dan om het belang van de verzekerde te beperken.

  • Bedankt voor je toelichting, grizzlywilde. Ik begrijp dat goed kunnen vergelijken voor jou vooral belangrijk is. Bij de tweede vraag benoem je ook specifiek keuzehulp. Hoe zou dat er volgens jou uit moeten zien? Ook aan de hand van vergelijkingen? Of juist meer iets dat aansluit op jouw behoeften?

  • Offline als antwoord op mandersp05

    Hoi mandersp05, vorig jaar deelde Samen-lid b.albers een vergelijkbare wens. Zij wilde behandelingen uitwisselen binnen het gezin en niet gebruikte behandelingen meenemen naar het volgende kalenderjaar. Je leest onze reactie op haar wens hier: Gezinspakket fysio

    Maurits onderzoekt met zijn collega's of verzekerden hulp kunnen gebruiken bij het kiezen van het pakket. Hoe ervaar jij het kiezen van een pakket? Kan je daarbij hulp gebruiken? En zo ja, hoe zie je dat precies voor je? Ik ben benieuwd! 

  • Offline als antwoord op Jan rouw

    Hoi Jan, dan is het kiezen van het pakket makkelijk inderdaad! Stel, je zou het niet weten, op welke plek verwacht jij dan hulp? En zou dat bijvoorbeeld een medewerker moeten zijn of kunnen dat ook een aantal vragen op de website zijn?

  • er vált niks meer te kiezen, betaal me al scheel aan extra's, een hogere vergoeding is er niet dan die magere 450 euro voor alternatieve geneeswijzen waar chiropractie onder valt, echt totale waanzin.

  • Waar liep jij tegenaan toen je je verzekering koos of veranderde? En wat ging soepel?

    Onhandig: veel verschillende keuzes. Ik zou liever willen dat aanbieders het gemakkelijker maken om pakketten te vergelijken, of dat er meer uniformiteit is. Specifiek voor Zilveren Kruis vind ik het onhandig dat de gecontracteerde zorgverleners pas heel laat bekend zijn (vaak nog niet eens half december) waardoor je soms een gokje moet wagen.

    Welke hulp verwacht je van (de website van) Zilveren Kruis bij het maken van je keuze?

    Goede vergelijkingsmogelijkheden. Betere keuzehulp?