Hero Image

Hulp bij het kiezen van je verzekering
Je verzekering kiezen of veranderen: dat doet iedereen anders.

De een wil het snel kunnen regelen, geen gezeur. De ander zoekt het eerst tot op de bodem uit. En dan is er nog een groep die twijfelt en eigenlijk wel wat hulp verwacht bij het kiezen.

Je weet meteen bij welke groep jij hoort, toch? Want nog maar een paar maanden geleden nam je een beslissing voor je zorgverzekering in 2022.

Waar liep jij tegenaan toen je je verzekering koos of veranderde? En wat ging soepel?

Welke hulp verwacht je van (de website van) Zilveren Kruis bij het maken van je keuze?

Met jouw antwoord maken we onze website voor komend jaar weer beter, zodat het makkelijker wordt om een pakket te kiezen

Log in en reageer

  • Voormalig community-lid
    Voormalig community-lid als antwoord op Maurits - Zilveren Kruis

    Ik vind het gewoon teveel gedoe en ik voel er niet veel voor om er zeer veel tijd in te zetten. Dit komt ook omdat het niet uitmaakt want ik moet toch een heleboel nog zelf betalen.

  • Een tip om fysiobehandelingen die je niet op gebruikt deze meenemen naar het volgende jaar.

  • Offline als antwoord op Maurits - Zilveren Kruis

    De rol van ZK kan zijn om met een brainstormcessie een paar groepen te bepalen (en neen dat is geen discriminatie) en ga creatief denken aan oplossingen. Bijvoorbeeld digibeten wat zijn nu de acties om die mensen te helpen en kan ZK (eigenlijk iedere zorgverzekeraar) meeliften? Het zal anders moeten dan een “gelikte” site neerzetten.

    Een brochure samenstellen om hulpverleners / familie te helpen het gesprek aan te gaan om dan met de persoon een goede keuze te maken. Ik weet moet heel zorgvuldig gebeuren en ja dan heb je ook nog AVG.

    Misschien contact opnemen met concollega’s want iedere verzekeraar zal tegen hetzelfde probleem aanlopen of “hogerop” Zorginstituut Nederland?. Het beste (en meest efficiënte) dat er een algemene oplossing komt (kan niet zo zijn dat iedere verzekeraar zijn of haar eigen oplossing bedenkt).

    Persoonlijk vind ik dat (ik denk ook uit kostenoverweging) vol op automatisering wordt gezet (wel begrijpelijk) maar dat daardoor in wezen alle zorgverzekeraars een deel van de klanten in de kou laten staan.

  • Ik wist wat ik wilde de keuze was snel gemaakt .Daarnaast hebben wij geen slechte ervaring met het zilveren kruis afdoende.

  • Offline als antwoord op Maurits - Zilveren Kruis

    Hoi Maurits. Nou, mijn suggestie is eigenlijk waarom ik voor een pakket zou kiezen waarin elementen zitten verwerkt waarvan ik nimmer gebruik wil óf kan maken. Wat moet ik als man met kraamvergoedingen of andere vergoedingen waar ik vanwege mijn sekse geen gebruik kan/wens te maken. Maak een aanvullend verzekeringssysteem met categorieën waaruit de verzekerde kan kiezen en juist DIE onderdelen kan aanvinken waar hij/zij behoefte aan heeft. Pakketten nú, zijn onnodig duur. Ik vind het in deze tijd echt niet meer kunnen hoe pakketten worden samengesteld. Daarom koos ik voor het 'goedkoopste' aanvullende pakket omdat ik slechts enkele elementen daaruit nodig heb. De rest is ballast en onnodig. In mijn geval dan hè. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit ooit heeft voorgesteld aan zijn zorgverzekeraar. Anderzijds, ik heb ook nog geen zorgverzekeraar ontdekt die dit wél doet. Door die formule te kiezen zou ZK heel wat nieuwe klanten kunnen aantrekken. Bovendien zou dit wel zeer klantvriendelijk zijn. Dus.....ZK......waar wacht je op? Of blijft zo'n suggestie nu, van mij, alleen in 'meepraatsessies' hangen als hier? 

  • Offline als antwoord op Mercury69

    Goed om te lezen dat alles naar wens verliep, Mercury69! Heb jij het afgelopen jaar je pakket aangepast? Had je daar hulp bij nodig?

  • Offline als antwoord op ikdus

    Goed punt! Op welke plek verwacht je die hulp? Is dat wanneer je pakketten voor je ziet bij het berekenen van de premie? En zie je dat dan voor je dat je een aantal vergoedingen selecteert en dat daaruit vervolgens een passend pakket ‘rolt’?

  • Offline als antwoord op HarryE

    Mooi dat je jouw uitgebreide reactie met ons deelt, Harry. Zo te lezen nemen jullie je verzekering ieder jaar weer even onder de loep! Je geeft aan voor zorg te willen betalen wat echt bij jou past en waar je ook echt gebruik van maakt. Hoe weeg jij af welke aanvullende verzekering hier het beste bij past, en hoe kan ZK hierbij helpen?

  • Offline als antwoord op Maurits - Zilveren Kruis

    Hoi Maurits, ik wist bijvoorbeeld dat ik dit jaar nieuwe silversplints aan mocht laten meten voor mijn vingers, maar de zoekfunctie geeft geen resultaat op "splints" of "silversplints". Nu valt dit onder orthesen dus ben er vanuit gegaan dat dit vergoed word. Er is op de website ook niet te vinden hoe lang ik met mijn splints moet doen voordat ik nieuwe aan mag vragen. Aangezien dit wisselt per zorgverzekeraar zou ik die info graag van tevoren hebben. Na telefonisch contact heb ik de correcte informatie

  • Offline als antwoord op nanny

    Bedankt, Nanny. Zou het jou door middel van een aantal vragen helpen om te kijken of je nog goed zit?