Hero Image

Hulp bij het kiezen van je verzekering
Je verzekering kiezen of veranderen: dat doet iedereen anders.

De een wil het snel kunnen regelen, geen gezeur. De ander zoekt het eerst tot op de bodem uit. En dan is er nog een groep die twijfelt en eigenlijk wel wat hulp verwacht bij het kiezen.

Je weet meteen bij welke groep jij hoort, toch? Want nog maar een paar maanden geleden nam je een beslissing voor je zorgverzekering in 2022.

Waar liep jij tegenaan toen je je verzekering koos of veranderde? En wat ging soepel?

Welke hulp verwacht je van (de website van) Zilveren Kruis bij het maken van je keuze?

Met jouw antwoord maken we onze website voor komend jaar weer beter, zodat het makkelijker wordt om een pakket te kiezen

Log in en reageer

  • Offline

    Hallo. Ik ontving een mailtje met een verzoek mee te praten over het kiezen of veranderen van je zorgverzekering. Nou, dat ging soepeltjes. Wij (ik + partner)  zijn best 'grootverbruikers' qua zorg en zijn al jaren bij Zilveren Kruis en voorgangers verzekerd. Wij zijn (nog) niet van 'budget' en zo goedkoop mogelijk, want daaraan zijn geregeld restricties aan verbonden die wij niet willen omdat wij helaas een kwetsbare gezondheid hebben. Als je 'moeilijke' zaken onder de leden hebt, vinden wij het belangrijk dat je bij alle zorgverleners terecht kunt zonder hoge rekeningen achteraf (bijbetalen). Mede daarom kozen we weer voor de restitutiepolis. De aanvullende verzekeringen hebben we wél naar beneden bijgesteld vanwege het 'vrij absurde' prijspeil. Ik weet niet wie dit nog normale premies vindt. De aanvullingen zijn haast onbetaalbaar geworden. Je betaalt méér voor minder vergoedingen. Ik denk binnen enkele jaren wij de aanvullende verzekeringen laten vervallen. Handiger is het om (als dat mogelijk is), die hoge extra premiegelden zelf apart te sparen. Maar het zullen steeds minder mensen zijn die dat financieel kunnen. En, in de pers vandaag......de basispremie zal wellicht met 15% stijgen. De voorspelling van het kabinet was vorig jaar óók te laag ingeschat, dus ik vrees dat velen min of meer gedwongen zullen worden naar budgetpolissen en alle aanvullende mogelijkheden te laten voor wat ze zijn. Er zullen massa's mensen zijn die de premie al helemaal niet meer kunnen betalen. Ik zou voor het kiezen van een aanvullend pakket een grote voorstander zijn dat ALLE onderdelen van keuzes APART aan te vinken zijn. Een bekend voorbeeldje is natuurlijk waarom ik zou betalen voor kraamhulp en dat soort zaken. Heb ik persoonlijk niks aan. In dergelijke situaties zal ik nimmer verkeren. En zo zijn er nog véél meer zaken die in een pakket gegoten zijn waarmee ik niks heb. Laat verzekerende de 'krenten' uit de verzekeringspap halen waar je ECHT wat aan hebt. Op deze wijze creëer je je eigen aanvullende pakket waarvan je weet dat deze exact op jou is toegesneden. Het momenteel ontbreken van een dergelijke mogelijkheid ervaren wij als een groot manco van de huidige pakketten waardoor ik die, ik schreef het al, reeds geminimaliseerd heb. Dank.

  • Offline

    Het heeft voor ons weinig zin om van verzekering te wisselen. Een andere verzekering kan de basisverzekering niet weigeren maar de aanvullende verzekering  wel of in aangepaste vorm en dan heb je of minder zorg of meer kosten. We zijn allebei diabetisch, met nog wat ouderdomskwaaltjes dus het eigen risico is al vrij snel op. We blijven dus gewoon maar bij het zilveren kruis

  • Het kiezen van een (aanvullende) verzekering koste mij geen moeite. Ik wist van tevoren waarom ik de aanpassing nodig had. Een overzicht om in één oogopslag de verschillen te zien (tussen oude en gewenste verzekering) was misschien handig geweest. Maar voor mij prima zo. Tevreden.

  • Wat jaarlijks zou kunnen is een vraag/antwoord-toepassing, waarbij je kunt checken of je verzekering nog actueel is.

  • Mijn verzekering is automatisch overgegaan naar 2022. De mail met de wijzigingen heb ik gelezen.

  • Offline

    Beslissend voor mij is dat er de mogelijkheid bestaat om als klant een hulplijn te gebruiken in mijn geboortetaal, Engels. Ik kan een paar woorden Nederlands spreken maar toch is het handig om me te uiten in het Engels als het om een bahandeling of ziekte gaat.Qua de website, alleen maar een opmerking: zou het niet mogelijk zijn om een betere vrduidelijking te maken onder Mijn ZK van de te downloaden correspondentie. Vaak download ik de verkeerde brief van ZK.

  • Ik zie ook graag om drie jaar privatescan inbegrepen om onze gezondheid zo lang mogelijk aan te houden . Ziektekosten is veel duurder dan privatescan. Ik begrijp het helemaal niet waarom privatescan in Nederland zogenaamd verboden is . Waardoor wij naar Duitsland moeten gaan reizen. 

  • Offline

    Op zich geen enkel probleem met het kiezen van de aanvullende verzekering (ik vind het gewoon leuk om mij in te lezen en zaken uit te zoeken).

    Waar ik mij wel zorgen over maak zijn de mensen die laag geletterd zijn / de taal niet machtig / digibeten / mensen die uit kostenoverweging geen aanvullende verzekering (kunnen) nemen.

    Kortom of een deel van de klanten überhaupt wel een juiste keuze kunnen maken waarbij de vraag is of je via de website die groep mensen wel kunt bereiken / helpen.

    Ik zit dan meer te denken aan hulp via gemeente / instellingen / organisatie of welke partij dan ook en ja dus niet exclusief voor ZK maar in het algemeen zorgen dat de persoon de juiste (aanvullende) verzekering krijgt.

    Want dat moet toch het doel zijn dat een ieder de verzekering heeft die bij hem of haar past.

  • Offline

    Persoonlijk denk ik dat hoe meer informatie voorhanden is, hoe beter. Ik kom er zelf wel uit, maar begrijp heel goed dat dat niet voor iedereen geldt. Zet de verschillen tussen diverse premies en vergoedingen goed naast elkaar (contactlenzen worden 1x per 3 jaar vergoed, maar wat betaal ik in die 3 jaar extra?), splits zo veel mogelijk uit (dus acupunctuur ipv alternatieve geneeswijzen -> acupunctuur). Een pakket op maat zou helemaal ideaal zijn! Wink

  • Voormalig community-lid
    Voormalig community-lid

    Ik heb niets veranderd want dat is mij teveel gedoe.   Maar ik zou zeggen als een persoon al jaren bij dezelfde is verzekerd dan weet ZK wat deze persoon als medicatie gebruikt en daar een op gebaseerd aanbod doen want dat is voor hullie heel makkelijk.